Carrefour rozpoczyna audyt rzeźni i prosi dostawców o zainstalowanie kamer

Zgodnie z wcześniejszymi zobowiązaniami dotyczącymi dobrostanu zwierząt, firma Carrefour rozpoczęła całkowicie niezależny audyt wszystkich rzeźni, które dostarczają produkty do sprzedaży pod markami Carrefour, Carrefour Bio i Reflets de France, a także towarów linii Carrefour Quality Lines. Sieć chce zapewnić pełną przejrzystość w zakresie warunków uboju i jest pierwszym francuskim detalistą, który prosi wszystkich swoich dostawców o zainstalowanie kamer w ich rzeźniach.
84 audyty zostaną przeprowadzone przed końcem 2019 r. W celu ich przeprowadzenia Carrefour wykorzysta zakres uprawnień opracowany przez OABA (Œuvre d'assistance aux Bêtes d'Abattoirs - organizacja utworzona w celu zapewnienia dobrostanu zwierząt w rzeźniach - przyp. red.). Stowarzyszenie będzie również szkolić audytorów z Bureau Veritas, w pełni niezależnego organu inspekcyjnego i certyfikującego, który będzie przeprowadzał kontrole. Aby zrealizować ten projekt, Carrefour podpisał trójstronną umowę z OABA i Bureau Veritas.
Pierwszy audyt przeprowadzono 20 grudnia w rzeźni Limoges. Projekt pilotażowy zostanie przeprowadzony we współpracy ze spółdzielnią Cooperl. Zainstaluje ona kamery w swoich trzech rzeźniach, a następnie omówi wyniki testu z Carrefourem i OABA. Inicjatywa ta ma na celu zaostrzenie już przeprowadzonych kontroli i zapewnienie stałej współpracy z dostawcami i hodowcami zwierząt.