Carrefour rozwija system znakowania SENS. Wkrótce kilkadziesiąt nowych produktów
Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania i informują konsumentów o zalecanej częstotliwości spożycia opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu.
Jest to system pozytywny, który nie wyklucza żadnego produktu. SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: takie, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach. Należy pamiętać, że system SENS jest uzupełnieniem obowiązujących informacji żywieniowych, a klienci powinni zawsze czytać etykietę danego produktu.
– Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) stanowi innowację w branży spożywczej, a Polska jest pierwszym krajem Grupy, w którym go zastosowano. Sieć stale prowadzi prace nad wdrożeniem systemu na coraz większej liczbie produktów. Klienci sklepów Carrefour już w styczniu znajdą na półkach blisko 30 produktów z oznakowaniem SENS. Ponadto, jesteśmy w trakcie pracy nad kolejnymi kilkudziesięcioma artykułami, które powinny być w sprzedaży w pierwszym półroczu 2018 roku – powiedziała Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.
– Carrefour rozpoczyna także działania edukacyjne skierowane dla klientów. W trzecim tygodniu stycznia pojawią się informacje o systemie SENS w katalogu Carrefour oraz dostępne będą plakaty edukacyjne i specjalne plansze na ekranach w sklepach naszej sieci. Niezależnie od tych działań, na stronie internetowej klienci będą mogli skorzystać z ciekawych materiałów edukacyjnych, a za pomocą mediów społecznościowych Carrefour będziemy systematycznie informować o nowych produktach z oznaczeniem SENS. W przyszłości, informacje o systemie pojawią się także w popularnej aplikacji Mój Carrefour, którą pobrano już ponad milion razy – dodała Barbara Kowalska.
Produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 roku. Specjalne grafiki umieszczane są na artykułach spożywczych z logo Carrefour, „Jakość z Natury Carrefour” oraz na opakowaniach marek na wyłączność.
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.