Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Carrefour sprzedał swoje sklepy w Chinach

Jeszcze miesiąc temu Carrefour dementował informacje o możliwej sprzedaży chińskiej części swojego biznesu. Teraz okazało się, że francuski detalista sprzedaje 80 proc. udziałów lokalnej firmie Suning.com. Transakcja przyniesie Carrefourowi 4,8 miliarda juanów (610 milionów euro).
Reklama

Chińczycy kupują online znacznie więcej niż Europejczycy, a 210 hipermarketów i 24 sklepy convenience nie wpasowały się w tę rzeczywistości. Chiński oddział Carrefoura musiał sobie poradzić z (malejącym) obrotem na poziomie 3,6 miliarda euro i zyskiem w wysokości zaledwie 66 milionów.

Suning działa w innej skali: przy obrotach przekraczających 70 miliardów euro i prawie 9000 sklepów jest trzecią największą platformą e-commerce w Chinach. Mimo to, Carrefour nie opuszcza całkiem Chin: sieć będzie teraz największym dostawcą żywności i materiałów eksploatacyjnych Suning - podał Chinasquare. Ponadto Carrefour utrzymuje 20 proc. udziałów i dwa z siedmiu miejsc w zarządzie chińskiego oddziału.

Nowy właściciel Carrefour China jest także właścicielem włoskiego klubu FC Internazionale (Mediolan). A wśród akcjonariuszy Suning jest inna znana nazwa: Taobao, która jest platformą sprzedaży Alibaby i ma prawie 20 proc. udziałów Suning.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.