Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour uszczupli zespół menedżerów i przetestuje nowe koncepty sklepów

We Francji wybuchło zamieszanie po tym, gdy wyciekły plany Carrefoura dotyczące hipermarketów. Wynika z nich, że kilka działów niezwiązanych z żywnością zostanie zamkniętych. Ponadto więcej sklepów zostanie objętych franczyzą.
Reklama

Hipermarkety odpowiadają za około jedną czwartą obrotów Carrefoura na rynku krajowym, ale ich popularność maleje, a rentowność jest po presją. Sekcje niespożywcze muszą mierzyć się z  konkurencją ze strony sklepów specjalistycznych i e-handlu. Po ogłoszeniu planu transformacji w styczniu 2018 r. dyrektor generalny sieci, Alexandre Bompard, ogłosił, że większe sklepy staną się mniejsze, a produkty non-food mogą ustąpić miejsca produktom świeżym i ekologicznym. Zapowiedział również, że cześć hipermarketów zostanie przekazana franczyzobiorcom.

Według Reutersa i Linéaires niektóre z konkretnych działań Carrefoura na rok 2019 można wywnioskować z dokumentów opublikowanych przez związek zawodowy (CGT). Wśród sekcji non-food, które mają zostać zamknięte wymienia się wewnętrzne działy fotografii, elektroniki i biżuterii. W niektórych przypadkach będą one outsourcowane specjalistycznym sieciom, takim jak Darty.
W tym roku Carrefour postawi na samoobsługę, chcąc zmniejszyć koszty zatrudnienia. Sieć będzie też testować sprzedaż perspektywicznych kategorii: produktów dla zwierząt i parafarmaceutyków.

W ubiegłym roku pięć punktów sprzedaży zostało przekazanych niezależnym przedsiębiorcom. Obecnie dziesięć lub jedenaście hipermarketów ma podzielić ten sam los.
Sieć otworzy osiem nowych punktów odbioru zamówień online, a 67 istniejących zostanie powiększonych. 90 spośród 230 hipermarketów będzie mogło dostarczać produkty do domu, a 200 sklepów zacznie korzystać z automatycznych kas. Carrefour chce także uruchomić dziesięć kolejnych sklepów typu outlet/dyskont z niesprzedanym asortymentem. Detalista posiada już 11 takich punktów we Francji. Zarząd uważa także, że w grupie jest zbyt wielu menedżerów i zamierza zmniejszyć liczbę dyrektorów.

Detalista przetestuje również trzy nowe koncepty: model niskokosztowy o nazwie "Essentiel"; koncept, który zapewnia właścicielowi sklepu większą autonomię ("Rebonds") oraz koncept  zawierający restaurację ("Next").

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum