Carrefour zawojuje rynek żywności bio? Sieć rusza z nowym konceptem franczyzowym!

Trend na żywność bio i ekologiczną jest coraz silniejszy, także w Polsce. Polak średnio wydaje rocznie ok. 30 zł na tego typu produkty, Niemiec zaś ok. 180 zł. W Polsce działa 1,6 mln gospodarstw rolnych, z czego tylko 23 tys. to gospodarstwa ekologiczne.
Grupa Carrefour wdraża Act for Food - program konkretnych działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości. W jej ramach na Zdrowej Półce będzie dostępnych 1500 artykułów prozdrowotnych i dietetycznych z gwarancją najniższej ceny. Produkty Carrefour bio, których jest obecnie 70 będą sprzedawane z 10 proc. rabatem. Poszerzana będzie oferta produktów wegańskich, których obecnie jest 167 plus 68 kosmetyków ze składników roślinnych. Do 2025 roku zostaną wycofane z sieci jaja klatkowe. Rozwijane będą też kontrakty farmerskie na dostawy lokalnych warzyw i owoców od polskich dostawców m.in. w ramach oferty Jakość z Natury.
– Nasze priorytety na 2018 rok to przede wszystkim dalszy rozwój nowoczesnych rozwiązań oraz rozpoczęcie w Polsce transformacji żywieniowej. Chcemy stać się pionierem w zakresie oferty zdrowych produktów i być siecią pierwszego wyboru dla klientów poszukujących wysokiej jakości w przystępnych cenach. W ten sposób będziemy również realizować cele strategii „Carrefour 2022”, przyjętej przez Grupę Carrefour - mówił w marcu br. Guillaume de Colonges.
Carrefour chce być forpocztą żywieniowej rewolucji na wszystkich rynkach, na których jest obecny, a jakość żywności jest jednym z priorytetów sieci pod wodzą nowego prezesa Alexandra Bomparda. Aby wesprzeć i zrealizować te założenia, francuski detalista wdrożył w ciągu ostatnich miesięcy nowy system zarządzania oraz powołał Komitet Doradczy ds. Żywności.
W czerwcu br. Carrefour otworzył w Paryżu sklep Carrefour City BEAUPASSAGE, w którym jedna trzecia powierzchni dedykowana jest produktom wegańskim, organicznym, ekologicznym i bezglutenowym. Sklep oferuje 1500 takich produktów. W całej Francji detalista ma 20 sklepów bio, a współtworzył je Christophe Rabatel, nowy dyrektor generalny Carrefour Polska.
W Polsce sieć wprowadziła już m.in. pieczywo marki własnej bio oraz gamę produktów SENS. System SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety.