Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour zawojuje rynek żywności bio? Sieć rusza z nowym konceptem franczyzowym!

Carrefour Polska otworzy sieć franczyzowych sklepów "Carrefour Bio". Detalista testuje nowy koncept w Warszawie. Placówka ruszy jeszcze w tym roku. Jak zapowiada sieć, będzie to mały format dla nowoczesnego klienta. Oferta ma być przystępna cenowo. Jeśli format zostanie dobrze przejęty w Warszawie, pojawi się także w innych miastach.
Reklama

Trend na żywność bio i ekologiczną jest coraz silniejszy, także w Polsce. Polak średnio wydaje rocznie ok. 30 zł na tego typu produkty, Niemiec zaś ok. 180 zł. W Polsce działa 1,6 mln gospodarstw rolnych, z czego tylko 23 tys. to gospodarstwa ekologiczne.

Grupa Carrefour wdraża Act for Food - program konkretnych działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości. W jej ramach na Zdrowej Półce będzie dostępnych 1500 artykułów prozdrowotnych i dietetycznych z gwarancją najniższej ceny. Produkty Carrefour bio, których jest obecnie 70 będą sprzedawane z 10 proc. rabatem. Poszerzana będzie oferta produktów wegańskich, których obecnie jest 167 plus 68 kosmetyków ze składników roślinnych. Do 2025 roku zostaną wycofane z sieci jaja klatkowe. Rozwijane będą też kontrakty farmerskie na dostawy lokalnych warzyw i owoców od polskich dostawców m.in. w ramach oferty Jakość z Natury.

– Nasze priorytety na 2018 rok to przede wszystkim dalszy rozwój nowoczesnych rozwiązań oraz rozpoczęcie w Polsce transformacji żywieniowej. Chcemy stać się pionierem w zakresie oferty zdrowych produktów i być siecią pierwszego wyboru dla klientów poszukujących wysokiej jakości w przystępnych cenach. W ten sposób będziemy również realizować cele strategii „Carrefour 2022”, przyjętej przez Grupę Carrefour - mówił w marcu br. Guillaume de Colonges. 

Carrefour chce być forpocztą żywieniowej rewolucji na wszystkich rynkach, na których jest obecny, a jakość żywności jest jednym z priorytetów sieci pod wodzą nowego prezesa Alexandra Bomparda. Aby wesprzeć i zrealizować te założenia, francuski detalista wdrożył w ciągu ostatnich miesięcy nowy system zarządzania oraz powołał Komitet Doradczy ds. Żywności.

W czerwcu br. Carrefour otworzył w Paryżu sklep Carrefour City BEAUPASSAGE, w którym jedna trzecia powierzchni dedykowana jest produktom wegańskim, organicznym, ekologicznym i bezglutenowym. Sklep oferuje 1500 takich produktów. W całej Francji detalista ma 20 sklepów bio, a współtworzył je Christophe Rabatel, nowy dyrektor generalny Carrefour Polska.

W Polsce sieć wprowadziła już m.in. pieczywo marki własnej bio oraz gamę produktów SENS. System SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum