Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

CBRE: Polacy miesięcznie wydają na żywność do 1000 zł

Pandemia wpłynęła na sposób, w jaki Polacy realizują zakupy spożywcze. Połowa przyznaje, że pod wpływem pandemii robi większe zakupy za jednym razem, a 36 proc. wybiera się do sklepów spożywczych rzadziej – wynika z badania zleconego przez CBRE.
Reklama
  • Zdecydowana większość konsumentów na zakupy spożywcze na osobę wydaje do 1000 zł miesięcznie.
  • Wśród ankietowanych 3 na 4 osoby twierdzą, że to taka sama kwota jak przed pandemią, a co piąta dostrzega wzrost tych wydatków.
  • Polacy zmieniają swoje nawyki zakupowe: robimy zakupy rzadziej, ale za to większe. 

 

Dobre prognozy dla spożywki

- Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat (2007-2019) sprzedaż stacjonarna artykułów spożywczych systematycznie rosła w tempie średnio 2,7% rok do roku. Niecodzienne okoliczności wywołane przez pandemię spowodowały lekki spadek sprzedaży w tym segmencie rok temu. Niemniej, sektor spożywczy na tle innych branż handlowych okazał się odporny na niepewność gospodarczą. Sprzedaż w sektorze spożywczym w 2020 roku zmalała jedynie o 0,9% rok do roku, podczas gdy całkowita sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych spadła o 6,7% rok do roku. Co więcej, prognozy sprzedaży artykułów spożywczych na kolejne lata są pozytywne. Zakładany jest wzrost średnio o 2,5% rocznie w latach 2021-2025 – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE.

Zmiana spożywczych nawyków zakupowych

Z badania omnibusowego zleconego przez CBRE wynika, że pandemia wpłynęła na zmianę nawyków zakupowych Polaków, co potwierdza 44% respondentów. Przede wszystkim przyczyniła się do tego, że zakupy robimy rzadziej, ale za to większe. Już 51% spośród osób, które zmodyfikowały sposób realizacji zakupów spożywczych, przyznaje, że pod wpływem doświadczeń związanych z COVID-19 robi większe zakupy za jednym razem, a 36% konsumentów robi zakupy rzadziej. Podium zmieniających się nawyków zakupowych domyka upowszechniający się handel elektroniczny – 22% osób w pandemii częściej kupuje online. Dodatkowo, co piąty konsument przyznaje, że aktualnie robi zakupy głównie w dyskontach, a 11% wybiera najczęściej osiedlowe sklepy.

Jeżeli chodzi o ilość pieniędzy przeznaczanych na zakupy spożywcze w przeliczeniu na jedną osobę w danym miesiącu, zdecydowana większość Polaków (87%) wskazuje, że są to wydatki do 1000 zł. Spośród nich 44% przeznacza w swoim gospodarstwie domowym do 500 zł miesięcznie na zakupy spożywcze, natomiast 43% ankietowanych wydaje pomiędzy 500 zł a 1000 zł na osobę. Tylko 13% klientów przeznacza na żywność wyższe kwoty. Większość z nas nie zauważyła, żeby wydatki na zakupy spożywcze w pandemii wzrosły (71%). Wyższe wydatki zaobserwowało 19% konsumentów, a co dziesiąta osoba je ograniczyła.

Dobre wyniki branży spożywczej

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.