Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

CBRE: Sukces sieci zależy od zwiększania kanałów sprzedaży

Zakupy przez internet cieszyły się większym zainteresowaniem klientów w całej Europie w czasie ostatnich Świąt Bożego Narodzenia, podczas gdy ogólny poziom sprzedaży detalicznej pozostał na tym samym poziomie - podaje w ostatnim raporcie firma doradcza CBRE. - Wzrost popularności nowych technologii oraz możliwość uniknięcia tłumów w centrach handlowych miała bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży on-line. Według naszych badań największy sukces odniosły sieci handlowe, które mają zarówno świetnie rozwiniętą sieć tradycyjnych sklepów, jak i znakomitą ofertę zakupów przez Internet - zauważa Magdalena Frątczak z CBRE.
Reklama

Firma CBRE zauważa rosnące zainteresowanie zakupami przez Internet, szczególnie w krajach Unii Europejskiej - w ostatnim roku odnotowano 8-mio procentowy wzrost wszystkich sprzedaży on-line. Największy wzrost wartości zakupów przez Internet odnotowano w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji i w Czechach

Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE, powiedziała: ‘Coraz częściej konsumenci odkładają zakupy świąteczne na ostatni moment, licząc na wcześniejsze wyprzedaże. Przełożyło się to w niektórych krajach na samospełniającą się przepowiednię i sieci handlowe wprowadzają przeceny już na tydzień lub dwa przed Świętami.' I dodaje: ‘I to właśnie jest przyszłość nowoczesnego handlu i wielkie wyzwanie dla sieci handlowych. Ludzie nie zrezygnują z zakupów w tradycyjnych sklepach, szczególnie w okresie świątecznym, gdy przyciągają atrakcyjne dekoracje. Ale połączenie formy tradycyjnych zakupów z możliwością zakupów przez Internet, marketingiem na portalach społecznościowych oraz obecnością na platformach mobilnych, będzie oznaczać po prostu sukces.'

Z corocznego badania wyników sprzedaży w Europie w grudniu 2011 roku, wynika, że postępujący kryzys gospodarczy w strefie Euro, spadek zaufania konsumentów i strach przed pogłębieniem się recesji, wpłynęły na przemysł świąteczny w krajach europejskich, gdzie po raz kolejny odnotowano relatywnie niski poziom sprzedaży, ze wzrostem o jedynie 0,1 proc. w porównaniu do roku 2010.

Najniższy poziom sprzedaży wystąpił w państwach strefy Euro - spadek o 1,6 proc. w grudniu 2011 w porównaniu do roku poprzedniego, co odzwierciedla niepewność ekonomiczną klientów w krajach członkowskich. Przeciwieństwo stanowi handel w Rosji, gdzie zakupy cieszyły się dużym powodzeniem w czasie ostatnich świąt - wzrost o 9,5 proc. (w porównaniu do 2010) w grudniu i o 16,1 proc. w ciągu ostatnich 2 tygodni miesiąca. Również klienci z Polski byli bardzo aktywni podczas zakupów świątecznych - wzrost sprzedaży o 8,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku 2010.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.