CCC: Buty to produkt pierwszej potrzeby, więc w kryzysie też są kupowane

W wywiadzie opublikowanym w serwisie Business Insider Jakub Grzelak podkreślił, że 2022 to był trudny rok dla branży.
- Klient sprawdza, weryfikuje ceny, szuka najlepszej oferty. Jest jeszcze jedna ważna zmiana, którą zauważyliśmy w ostatnim czasie, choć nie jest ona może bezpośrednio związana z kryzysem. Otóż klient zaczął bardzo dużą wagę przywiązywać do aspektów środowiskowych – do tego, w jaki sposób i z czego produkty są wykonywane – dodał.
Zauważa, że widać to już w statystykach sprzedażowych. Klienci częściej wybierają produkty "eko”.
- Generacja Z, czyli osoby urodzone po 1995 r., podaje jako jedną z głównych wartości właśnie troskę o środowisko. A za 5-7 lat ta generacja będzie stanowiła połowę naszych klientów. Przy czym zwrot ku ekologii jest też mocno zauważalny u nieco starszych klientów, którzy są z nami od lat – wyjaśniał.
Jakub Grzelak z CCC w rozmowie z redakcją Business Insider zauważa, że to młodszy klient chętniej kupuje w sieci, a osoby powyżej 40. czy 45. roku życia są bardziej przekonane do tradycyjnych zakupów.
CCC stara się powiązać ze sobą te dwie formy dokonywania zakupów.
- Mamy np. w salonach specjalne kioski, w których można złożyć zamówienia na wybrane produkty, których akurat nie ma na sklepowej półce – danego koloru czy rozmiaru – powiedział dyrektor zarządzający ds. retail w CCC.