Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

CCC: Kupujący interesują się tańszymi produktami

Widoczne jest przesuwanie się klientów do produktów o niższych cenach, jednak nie maleje zainteresowanie konsumentów markami z wyższej półki cenowej – mówił podczas konferencji wynikowej Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC.
Reklama
  • W I kwartale tego roku marka CCC osiągnęła w Polsce 37 proc. wzrostu sprzedaży LfL, a łącznie z zagranicą było to ponad 60 proc. Z kolei wzrost sprzedaży Modivo to 120 proc.
  • Średnia cena produktów w grupie rośnie o niskie kilkanaście pkt proc., ale dzieje się tak za sprawą rozwijania części biznesu z wyższego segmentu cenowego, jak np. Gino Rossi, Badura.
  • II kwartał rozpoczął się w Grupie bardzo dobrze i jest powyżej naszych oczekiwań. Wszystkie segmenty notują skokowy wzrost sprzedaży.

Wyniki I kwartału 2022

W pierwszym kwartale 2022 roku (luty-kwiecień) Grupa CCC wypracowała 1,9 mld PLN przychodów (+33% rdr). Strata Grupy na poziomie netto wyniosła 205,3 mln zł, wobec 174 mln zł rok wcześniej. Udział w przychodach segmentu e-commerce wyniósł 55%, co oznacza spadek rdr o 7 p.p.

Grupa Modivo zakończyła pierwszy kwartał dynamiką sprzedaży na poziomie +19% i rentownością EBITDA 6,6%. Na koniec Q1 2022 Half Price osiągnął 119 mln PLN przychodów, co stanowi 6% udziału w sprzedaży całej Grupy.

Miniony okres w Grupie CCC to także kolejny, skokowy wzrost marży brutto (+5,4 p.p.), która osiągnęła poziom 49%.

Grupa CCC sprzedała spółkę zależną w Rosji. Szacuje, że na transakcji tej zrealizuje stratę na poziomie ok. 40,0 mln PLN.

II kwartał z solidnym wzrostem

Jak mówił Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC., II kwartał rozpoczął się bardzo dobrze, powyżej oczekiwań spółki.

Wszystkie segmenty notują skokowy wzrost sprzedaży. CCC ma wymagająca bazę sprzed roku, bo wtedy nastąpiło otwarcie sklepów po lockdownach. Tymczasem średnie przychody z metra kw. CCC są na poziomie roku 2018, więc można powiedzieć, że CCC się odbudowało - mówił.

Z kolei Modivo notuje w maju wzrosty na poziomie 120 proc.

Kryspin Darejczyk oceniał, że konsument jest w zdecydowanie lepszej formie niż dwa miesiące temu, jednak spółka przygotowuje się do sytuacji wysokiej inflacji i stóp proc. Jak zaznaczył, niedługo rozpoczną się miesiące wyprzedażowe.

Konsument szuka tańszych produktów

Prezes CCC zauważył, że widoczne jest przesuwanie się klientów do produktów o niższych cenach, jednak nie maleje zainteresowanie konsumentów markami z wyższej półki cenowej.

Jest to bardzo widoczne, szczególnie w kategorii casual, snickersów. Jednocześnie nie brakuje klientów, którzy szukają oferty premium. Zbudowaliśmy CCC jako dom dla wielu marek, dla wszystkich klientów. Widząc zainteresowanie produktami w niższych kategoriach cenowych, nie widzimy zmniejszenia zainteresowania droższymi markami – zapewniał Marcin Czyczerski.

Jego zdaniem, w najbliższym czasie „konsumpcja będzie wystawiona na próbę”. Wiemy jakie projekty realizujemy, nawet jeśli tort będzie się zmniejszał, nasz udział w tym torcie będzie rósł – zapewniał.

Przyznał, że średnia cena produktu w I kwartale bieżącego roku, w stosunku do 1 kw. 2021 roku wzrosła o „niskie kilkanaście pkt proc.”, ale dzieje się tak za sprawą rozwijania części biznesu z wyższego segmentu cenowego, jak np. Gino Rossi, Badura. - Z drugiej strony pojawiają się progi cenowe niższe niż mieliśmy, są przestrzenie, gdzie ceny „obniżamy” - mówił.

Dla nas zarządzanie cenami i promocjami jest bardzo skomplikowane. Mamy algorytm patrzenia na to jak wyglądają progi cenowe naszej konkurencji, jaka jest wrażliwość cenowa klienta. Nie ma prostego podwyższania cen. Ważne dla nas jest by konsument miał przekonanie, że produkt w CCC jest najlepszy cenowo.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum