PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

CCC z e-sklepami na Węgrzech i w Austrii

Autor: dlahandlu.pl/wnp.pl 14 kwietnia 2020 11:33

Grupa CCC przyśpieszyła uruchomienie nowych kanałów e-commerce dla klientów z Węgier i Austrii. To kolejne - po Czechach, Słowacji i Rumunii - zagraniczne rynki e-commerce brandu CCC.

Mając na uwadze obecne otoczenie rynkowe i trwający lockdown Europy zdecydowaliśmy o przyśpieszeniu uruchomienia platformy ccc.eu nie tylko w Rumunii (start w marcu), ale także na Węgrzech i w Austrii. Platforma ccc.eu jest dziś dostępna na kluczowych rynkach CEE - mówi Jakub Jasiński, dyrektor ds. omnichannel CCC.

Na Węgrzech Grupa działa obecnie poprzez 3 platformy sprzedaży online: sklep eobuwie, platformę online mody premium Modivo oraz uruchomiony właśnie sklep ccc.eu. Z kolei w Austrii sklep online ccc.eu, który ruszy za kilka dni będzie pierwszą platformą e-commerce Grupy na tym rynku.
Na koniec marca 2020 roku Grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 23 poprzez sklepy stacjonarne, a w 15 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie ponad 50 platform online w całej Europie: poprzez domeny eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee oraz Gino Rossi. W 2019 roku klienci CCC nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży ponad 52 mln par obuwia.

Grupa CCC w pierwszym kwartale 2019 odnotowała 39-proc. wzrost sprzedaży e-commerce, a udział przychodów online w sprzedaży Grupy w I kwartale 2020 wzrósł do 43% (vs. 28% rok wcześniej).

CCC po wprowadzeniu ograniczeń w handlu było liderem spadków giełdowych (na pierwszej sesji po zamknięciu galerii handlowych kurs akcji runął o prawie jedną czwartą). Dla obuwniczego potentata zakaz handlu był szczególnie mocnym ciosem, bo spółka przeżywa problemy już od dłuższego czasu. Ubiegły rok zakończyła ponad 50 mln stratą, ale - jak wskazują analitycy - największym problemem dystrybutora obuwia jest zadłużenie, które na koniec ubiegłego roku sięgało trzykrotności długu netto do EBITDA.

Pod koniec marca CCC poinformowało jednak o zawarciu porozumienia z instytucjami finansującymi. Jednocześnie spółka rozpoczęła intensywne działania ratunkowe. Po pierwsze - cięcie kosztów, które jak mówił właściciel firmy Dariusz Miłek „trzeba ciąć siekierą, a nie scyzorykiem”.

Firma pożegnała się z ok 200 osobami, którym kończyły się umowy o pracę w marcu i kwietniu. Jednocześnie podjęto decyzję o uruchomieniu 10 tys. dni niewykorzystanych urlopów. Rozpoczęły się również negocjacje z galeriami handlowymi na temat czynszów, które w kosztach spółki są poważną pozycją - ok 700 mln zł rocznie. Jedną z form obrony jest też przyspieszona budowa e-kanałów sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6338
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,86

  • Śr

    4,34

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.