CCC ze wzrostem sprzedaży w IV kw. o 2 proc. W 2020 r. sieć zamknęła 80 sklepów

Autor: wnp.pl 12 stycznia 2021 09:53

CCC ze wzrostem sprzedaży w IV kw. o 2 proc. W 2020 r. sieć zamknęła 80 sklepów fot. CCC

CCC szacuje, że miała w IV kwartale 1,623 mld zł przychodów i 117 mln zł wyniku EBITDA. Sprzedaż wzrosła rok do roku o 2 proc., a szacunkowa EBITDA zmalała o 58 proc.

Grupa CCC wypracowała w IV kwartale przychody na poziomie 1,62 mld zł (wyższe o 26 mln rok do roku). W całym 2020 roku było to 5,26 mld zł (-2,5 proc. w ujęciu rocznym), w tym 2,46 mld zł z e-commerce (+71 proc. w stosunku rocznym). Udział e-commerce w łącznych przychodach wyniósł w 2020 roku 47 proc., co oznacza znacznie wcześniejsze zrealizowanie celu wyznaczonego na 2022 rok (40 proc.).

Do końca drugiej dekady października CCC notowało wzrosty zarówno online, jak i offline. W listopadzie, przy okazji Black Friday, padł najwyższy w historii dobowy wynik sprzedażowy.

- Pandemia uwidoczniła kluczowe trendy takie jak migracja klientów do świata online, większa wrażliwość cenowa, zmieniająca się rola sklepów, rosnąca sprzedaż butów casualowych i sportowych, a także znaczenie marki i coraz większą rolę komunikacji i bliskiej relacji z klientem – mówi Dariusz Miłek, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej CCC.

Marża brutto Grupy w IV kwartale spadła o 2,5 punktu procentowego (p.p.) w stosunku rocznym, na co wpływ miały m.in. wyprzedaże poprzedzające zamknięcia sklepów stacjonarnych oraz aktywność promocyjna ukierunkowana na odbudowę odwiedzalności po okresach lockdownów. Spadek marży brutto Grupy ograniczany był jej istotną poprawą w segmencie online (+2,1 p.p. rdr). To efekt, m.in. wyższej w ujęciu rocznym marży w markach Eobuwie i DeeZee oraz wyższego udziału ccc.eu w przychodach online.

Sprzedaż eobuwie w całym 2020 roku wzrosła do 2,2 mld zł (+52% r/r), przy marży EBITDA na poziomie 9,0%. Eobuwie zwiększa także udział na nowych rynkach (głównie Europa Południowa) oraz rozwija platformę z modą premium Modivo, która dostępna jest już w 11 krajach, a jej udział w przychodach Grupy eobuwie w całym 2020 roku wyniósł już 10,7%. Jednocześnie rośnie znaczenie pozostałych kanałów e-commerce (CCC, DeeZee, Gino Rossi), które w IV kw. 2020 odpowiadały już za 17,4% sprzedaży online, w porównaniu do 7,6% w tym samym okresie rok wcześniej.

- Sprzedaż online natomiast jest i pozostanie naszym core biznesem. Szybko dostosowaliśmy logistykę i tryb pracy do nowej normalności. Skanery stóp esize.me zostały udostępnione w aplikacji 2D na smartfonach. Dzięki robotyzacji, automatyzacji w centrum logistycznym w piku zamówień podczas akcji Black Friday wysyłaliśmy powyżej 100 tys. produktów dziennie. Inwestycje w najnowsze rozwiązania logistyczne m.in. maszyny pakujące, technologiczne ułatwienia w zakupach, atrakcyjny produkt i szybkie dostawy to rozwiązania, których nasi klienci mogą być pewni – mówi Marcin Grzymkowski, założyciel i prezes zarządu eobuwie.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6298

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.