PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

CCC zredukuje koszty i ograniczy inwestycje

Autor: PAP/dlahandlu.pl 2 kwietnia 2020 12:50

CCC w obliczu rozszerzania się pandemii koronawirusa i konieczności zamknięcia sklepów, zamierza skupić się na rozwoju sprzedaży e-commerce, redukcji kosztów i ograniczeniu inwestycji do około 80 mln zł - poinformowała spółka. CCC spodziewa się odbudowy rynku obuwia w 2021 roku.

Spółka planuje redukcję zamówień kolekcji AW20 (jesień-zima 2020) o ok. 10-15 proc. oraz renegocjacje warunków płatności tj. minimalizacji wartości zaliczek i wydłużanie terminów płatności.

W okresie od drugiego do czwartego kwartału nakłady inwestycyjne grupy CCC będą niższe o 60 proc. wobec zakładanych w strategii do 2022 roku i wyniosą około 80 mln zł. Ograniczona zostanie m.in. planowana wcześniej ekspansja grupy. Ostateczna wielkość nakładów inwestycyjnych uzależniona będzie od terminu otwarcia sklepów.

W ramach działań mających na celu zmniejszenie kosztów operacyjnych CCC zapowiada wykorzystanie publicznych programów pomocowych (szacowana redukcja kosztów o ok. 5 mln zł miesięcznie) w okresie zamkniętych sklepów oraz optymalizację poziomu etatyzacji w średnim/długim terminie na poziomie oszczędności ok. 5-10 mln zł rocznie.

CCC oczekuje istotnego ograniczenia lub wygaszenia kosztów w okresie zamkniętych sklepów w wyniku prowadzonych negocjacji z wynajmującymi, jak i wdrażanych regulacji prawnych oraz równoczesne chce uelastycznić poziom kosztów w przyszłości (po otwarciu sklepów sklepów).

Spółka chce dostosować etaty do poziomu sprzedaży, wykorzystać publiczne programy pomocowe, zachęcać do wykorzystania zaległych/bieżących urlopów i łącznej redukcji kosztów w okresie zamkniętych sklepów na poziomie ok. 25-30 mln zł miesięcznie, tj. 50-60 proc. vs znormalizowy poziom.

Jednocześnie możliwe jest uzyskanie oszczędności w wysokości ok. 10-15 proc. r/r wykraczających poza okres zamkniętych sklepów.

Spółka liczy też na istotne ograniczenie kosztów w okresie zamknięcia sklepów (m. in. transport, serwis dla sklepów, marketing sklepowy, itd.) o ok. 12-13 mln zł/m-c tj. ok. 50 proc. vs znormalizowany, budżetowany poziom.)

CCC planuje też redukcję kosztów operacyjnych (w tym. operacje logistyczne, marketing nie sklepowy, wszystkie pozostałe koszty centrali) o ok. 10 mln zł miesięcznie, tj. o ok. 10 proc. vs. znormalizowany, budżetowany poziom (ok. 90 mln zł miesięcznie) w okresie zamkniętych sklepów.

Spółka zapowiada trwałą redukcję wydatków marketingowych na sponsoring w okresie średnio-długoterminowym. Grupa złoży wnioski o odroczenie płatności zobowiązań publiczno-prawnych (CIT/PIT/ZUS) w kwocie ok. 60 mln zł) oraz zwrot VAT i CIT (około 62 mln zł).

Scenariusz bazowy obejmuje otwarcie sklepów w maju 2020 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6535
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    5,01

  • Min

    4,05

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.