Centra convenience przyciągają dyskonty lokalizacjami i niższymi czynszami
- Marki z tej kategorii doceniają fakt, że centra convenience i retail parki działają na lokalnych, ale chłonnych rynkach. Zazwyczaj położone są w centrum życia społecznego np. osiedla czy dzielnicy – mówi Joanna Bieniek, Leasing Manager w Newbridge Poland.
Wiele centrów convenience leży poza głównymi ośrodkami handlowymi, co skutkuje mniejszą konkurencją ze strony specjalistycznych sklepów czy dużych galerii. - Centra convenience to miejsca codziennych zakupów i to nie tylko spożywczych. Klient więc wraca do nich nawet kilka razy w tygodniu. Szuka przy tym także okazji zakupowych, które zapewniają dyskonty – wyjaśnia Joanna Bieniek.
Dodatkowo w parkach handlowych czynsze są kilka lub nawet kilkanaście razy niższe niż w centrach handlowych.
- Dziś kartą przetargową w rozmowach z potencjalnymi najemcami, jest tzw. odporność na skutki pandemii. W centrach convenience ruch odradza się najszybciej, a co za tym idzie wzrasta dynamika przychodów najemców - mówi Joanna Bieniek.