PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Centra convenience stały się zapleczem dla codziennych potrzeb zakupowych

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2020 10:04

Obecność na rynku klienta omnichannelowego może pomóc segmentowi convenience. Tym bardziej, że w wielu punktach profil zachowań klienta online i w convenience jest zbliżony.

Coraz lepiej radzą sobie także odporne na kryzys centra z segmentu convenience, które zdają się zyskiwać w ostatnich miesiącach m.in. dzięki spadkom w e-commerce, zwłaszcza w segmentach prasy i książek, sklepów specjalistycznych, wyposażenia wnętrz oraz RTV i AGD, a także mody.

 - Wydatki w centrach convenience rosną dziś dokładnie w tych samych branżach, w których e-commerce notuje spadki. Na przykładzie naszych centrów widzimy, że ostatnie miesiące przynoszą wyraźny wzrost wydatków Polaków chociażby w sklepach z elektroniką, AGD i RTV. Wynika to m.in. z rosnącej potrzeby zakupu np. sprzętu niezbędnego do pracy z domu - wylicza Marta Drzewiecka, Portfolio Property & Marketing Manager Newbridge.

Skąd ten trend? Jak przekonuje przedstawicielka Newbridge, wzrost roli convenience wynika między innymi z większej polaryzacji rynku, którą obserwujemy po pandemii.  - Z uwagi na to, że e-commerce mocno dziś zagospodarowało lifestylowe potrzeby zakupowe, klienci odczuwają mniejszą potrzebę, aby robić wielogodzinny shopping w dużych galeriach, w których taka oferta dominuje - mówi.

- Wybierają więc mniejsze centra, które posiadają dopełniającą ofertę w stosunku do zakupów online, zwłaszcza z segmentu spożywczego, elektroniki, home, zdrowia i urody czy usług. Convenience stało się więc zapleczem dla codziennych potrzeb zakupowych, ale także atrakcyjną alternatywą, którą konsument ma w zasięgu ręki  - dodaje Drzewiecka.

W convenience oferta jest bardziej selektywna, dopasowana do bieżących potrzeb zakupowych, ale jednocześnie wystarczająco kompaktowa, aby przyciągać.

Ważne są także względy bezpieczeństwa. Klienci, którzy czują się niepewnie z obecną sytuacją, wybierają miejsca, w których mogą zrobić szybkie i konkretne zakupy - to dziś często wybór miedzy online a niewielkim centrum handlowym.

- Obecność na rynku klienta omnichannelowego może pomóc segmentowi convenience. Tym bardziej, że w wielu punktach profil zachowań klienta online i w convenience jest zbliżony. W obu kanałach konsumenci poszukują okazji i atrakcji zakupowych, w obu przypadkach także wybierają te kanały z troski o swoje zdrowie i bezpieczeństwo. Kluczowe są także takie czynniki jak wygoda robienia zakupów - mówi.

- W przypadku centrów convenience przewagą jest także ich bliskość. Konsument, który coraz więcej wydaje online, jest mniej skłonny do dalszych wypraw shoppingowych. Wybiera więc centra najbliżej domu, które tu i teraz zaspokoją jego potrzeby. Jeśli dodatkowo znajduje w nich marki różnych branż zapewniające usługę click&collect, dostęp do paczkomatu i usług pocztowych, oba kanały zaczynają się dopełniać - zauważa Drzewiecka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7877
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,79

  • Śr

    7,28

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.