Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Centra handlowe ewoluują w obiekty "Lifestyle"

Vaughan Rowsell z Vend formułując swoje przewidywania dla branży retail na 2018 rok, stwierdził, że o ile przymusowe sprawunki klienci będą dzięki technologii załatwiać szybciej i łatwiej, w coraz większym stopniu konsumenci będą wymagać od handlowców zaspokajania ich potrzeby wrażeń.
Reklama

Dzięki upowszechnieniu technologii takich jak elektroniczny asystent będący w stanie zamówić za nas produkty spożywcze czy chemię gospodarczą z dostawą do domu, „przymusowa” część zakupów zredukuje się do minimum. Do sklepów będziemy chodzić nie dlatego, że czegoś nam potrzeba, lecz raczej po to, by odkryć nowe, interesujące produkty, spędzić miło czas i przeżyć coś ekscytującego.

W Stanach Zjednoczonych w 2014 roku centra handlowe stawały się kluczowymi ośrodkami aktywności społecznej i miejscem spotkań konsumentów. Wymiernym dowodem na taki stan rzeczy miał być rosnący kosztem tradycyjnych obeiktów odsetek sklepów zorganizowanych w formie „Lifestyle Center” – deptaków, przy których mieszczą się zarówno specjalistyczne sklepiki, jak i miejsca rekreacji.
Firma L&T, od przeszło stu lat hołduje zasadzie „nie tylko kupować modę, ale również jej doświadczać”. W zgodzie z tymi hasłami w marcu 2018 r. otwarto centrum handlowo-sportowe. Sklepy z odzieżą, obuwiem i specjalistycznymi akcesoriami umieszczono w jednym obiekcie wraz ze ścianką wspinaczkową, generatorem fal do surfingu oraz ośrodkiem fitness. By podkreślić multifunkcjonalność przestrzeni, część placówek wychodzi z typowych dla galerii handlowych ram architektonicznych, eksponując produkty także w holu. Jego centralnym punktem jest wielokondygnacyjna, sześciokątna galeria z widokiem na położony na najniższym poziomie zbiornik z generatorem fal. Pomiędzy prowadzącymi na jego brzeg klatkami schodowymi umieszczono dodatkowe miejsca do siedzenia, a bezpośrednio przy nim – leżaki i stojaki na deski surfingowe.

Wykorzystano rozwiązania oświetleniowe zapobiegające nieprzyjemnym olśnieniom, z modułami gwarantującymi bardzo dobre odzwierciedlenie barw.  – W ciągu ostatnich pięciu lat oświetlenie diodowe bardzo zyskało na popularności. Dziś jest domyślnym wyborem inwestorów nie tylko w przemyśle, ale także w placówkach handlowych. Czynnikami decydującymi dla jego upowszechnienia były rosnąca dostępność, efektywność energetyczna oraz wysoka kompatybilność z układami sterującymi – mówi Filip Gabryelczyk. – Oprawy jak te zastosowane w witrynach L&T osiągają skuteczność na poziomie 147 lm/W i bardzo dobrze sprawdzają się w systemach zarządzania oświetleniem – podsumowuje menedżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum