Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Centra M1 oszczędzają dzięki zrównoważonemu zarządzaniu

METRO PROPERTIES podsumowało efekty działań modernizacyjnych i zarządczych usprawniających funkcjonowanie sieci popularnych centrów handlowych M1w Polsce w 2021 roku. To istotna redukcja zużycia mediów, mniejsze ilości odpadów i niższa emisja dwutlenku węgla.
Reklama
  • Mniejsze zużycie to również efekt częściowego wyłączenia działalności centrów podczas lockdownów, jednak obiekty M1 z dużym operatorem spożywczym działały w ograniczonym zakresie nieprzerwanie.
  • Zasadniczy efekt przyniosły działania modernizacyjne, prowadzone konsekwentnie od kilku lat w całej sieci obiektów zarządzanych przez METRO PROPERTIES.

 

Uzyskane wyniki w 2021 roku porównano do roku 2019, gdy branża handlowa funkcjonowała bez zakłóceń spowodowanych pandemią. W tym czasie zredukowano ilość generowanych odpadów o 34 proc. Zużycie energii elektrycznej spadło o 13 proc. Zapotrzebowanie na wodę zmniejszono o 15 proc. Z kolei ilość dwutlenku węgla emitowana do atmosfery w wyniku działalności centrów spadła o 18 proc.  

Centra M1 zarządzane w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju

- Zarządzanie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju z jednej strony istotnie wpływa na zmniejszenie negatywnego wpływu działalności centrów na środowisko naturalne, z drugiej przynosi wymierne efekty finansowe. Nasze działania pozwalają nam  na racjonalizowanie wzrostu kosztów ponoszonych przez najemców, mimo znacznego zwiększenia opłat za energię elektryczną, wodę czy wywóz odpadów, które dotknęły zarówno działalność biznesową jak i osoby prywatne w Polsce – mówi Jakub Jarczewski, dyrektor działu PR i rozwoju biznesu.

Oszczędzanie energii i wody

We wszystkich obszarach centrów zainstalowano mniej energochłonne źródła światła – od pasaży i sklepów, przez pomieszczenia gospodarcze i biurowe, po nośniki reklamowe i oświetlenie zewnętrzne samego parkingu i obiektu. Wprowadzono również oświetlenie strefowe w miejscach, gdzie na stałe nie jest ono potrzebne. Znaczącą redukcję zużycia wody uzyskano dzięki regulacji jej przepływu w umywalkach i toaletach, montując nowoczesne urządzenia w łazienkach ogólnodostępnych i pomieszczeniach dla pracowników.  

Restrykcyjny system gromadzenia i segregacji odpadów znacząco zminimalizował ilość odpadów kierowanych na wysypisko. Wiele uwagi poświęcono też edukacji ekologicznej pracowników centrów, a z wszystkimi najemcami zawarto tzw. zielone umowy najmu, zobowiązujące ich do działania w ramach centrów w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

METRO PROPERTIES zarządza siecią dziewięciu centrów popularnej marki M1 w Polsce, zlokalizowanymi w Polsce centralnej i południowej. To ponad 450 tys. mkw. powierzchni handlowej, na której swoje sklepy i punkty usługowe prowadzi 900 najemców niemal wszystkich branż.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.