Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Chiny przygotowują się do restartu. Jak koronawirus zmieni nawyki konsumentów?

Z niepokojem obserwujemy rosnącą liczbę zakażeń COVID-19. Niezależnie od skutków epidemiologicznych efekt pandemii koronawirusa będzie miał dalekosiężny wpływ nie tylko na funkcjonowanie gospodarki, ale także na zachowania konsumentów - ocenia firma Mintel.
Reklama

Od wielu lat analitycy Mintela zajmują się gromadzeniem eksperckiej wiedzy na temat chińskich konsumentów, co pozwala na monitorowanie wpływu zachowania konsumentów w Chinach na cały region Azji i Pacyfiku. Wystarczy tylko pomyśleć o zakupach w modelu online-offline i potężnych konsekwencjach dla turystyki w regionie. Wystarczy przypomnieć sobie, jak Chiny przyswajają i napędzają azjatycką modę i media lub wyznaczają trendy w social commerce i konsumpcji treści tworzonych w modelu crowdsourcingu. Chiny mają i nadal będą miały ogromny wpływ na zachowania konsumenckie w regionie.

Tempo życia zwalnia. Pojawia się potrzeba reorganizacji codzienności. Praca z domu staje się koniecznością. Planowanie mniej częstych wypadów do sklepu wpływa na listę zakupów. Starsze osoby, kiedyś niechętne wobec zakupów w Internecie, odkrywają, że dzięki nowym i prostszym w obsłudze aplikacjom i mediom społecznościowym takie zakupy to "bułka z masłem". Dbanie o higienę zyskało wysoki priorytet, tworząc szanse dla większej liczby produktów czyszczących, nowych sposobów czyszczenia i nowych filmików na temat sprytnych domowych trików. 

Zamknięte w czterech ścianach chińskie rodziny robią rzadsze zakupy i ponownie odnajdują radość w domowym gotowaniu, szukając kreatywnych sposobów na wyczarowanie posiłku z tego, co akurat mają w lodówce. Dzięki filmikom kulinarnym konsumenci mogą odkrywać nowe przepisy, nowe sposoby na przygotowywanie posiłków i nowe trendy. Częstsze gotowanie w domu i bardziej przemyślane strategie zakupowe mogą skłonić konsumentów do korzystania w większym stopniu z tego, co mają pod ręką i ograniczenia wyrzucanych odpadów. Być może oznacza to również mniej dostaw posiłków do domu i mniej jednorazowych opakowań. Mniej wypadów do centrum handlowego może z kolei skutkować mniejszą liczbą impulsywnych zakupów ubrań z sieciówek i odwrót od powszechnej kultury jednorazowości - uważają eksperci Mintela.

Zdaniem analityków, marki muszą utrzymać marketing swoich produktów i usług na wysokim poziomie, a dodatkowo znaleźć innowacyjne sposoby na kontynuowanie działalności w obliczu zmian, takich te jak spowodowane przez pandemię. Można dostrzec również korzyści płynące z obecnej sytuacji, zarówno dla konsumentów, jak i marek, które mają teraz dostęp do technologii, czasu i uwagi finalnego odbiorcy. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.