PARTNER PORTALU

Chmura odpowiedzią na wyzwanie e-commerce - czyli szybkość i dostępność e-sklepu i koszty pod kontrolą

Autor: MW, dlahandlu.pl 16 czerwca 2021 14:27

Chmura odpowiedzią na wyzwanie e-commerce - czyli szybkość i dostępność e-sklepu i koszty pod kontrolą Chmura daje elastyczność i łatwość dostosowania do zmian natężenia ruchu w sklepie internetowym, fot. Shutterstock

Chmura przede wszystkim daje elastyczność i łatwość dostosowania do zmian natężenia ruchu w sklepie internetowym. Automatyzacja wielu procesów, która jest jednym z kluczowych wyróżników chmury publicznej, pozwala płynnie dostosowywać wykorzystywane zasoby do realnych potrzeb - zwiększającego się gwałtownie lub topniejącego zainteresowania użytkowników - i płacić tylko za faktyczne zużycie infrastruktury, zgodnie z formułą “pay as you go”.

  • Chmura gwarantuje to dostępność serwisu dla klientów, nawet w okresach dużego ruchu, na przykład w okresie przedświątecznym, czy podczas wyprzedaży, z drugiej pozwala obniżać koszty podczas mniejszego zapotrzebowania na moc obliczeniową
  • Chmura jest dobrą odpowiedzią na jedno z kluczowych wyzwań biznesów e-commerce - jak pogodzić szybkość i dostępność sklepu internetowego z kosztami zaplecza IT

Zalety, jakie daje chmura

- Chmura pozwala też na eliminację wąskich gardeł. Jeśli na przykład firma prowadzi sklep internetowy na własnych serwerach, ale ma problem z wydajnością wyświetlania zdjęć produktów, może przenieść do chmury jedynie część graficzną swojego sklepu zwiększając łatwość ładowania i przeglądania zdjęć asortymentu przez klientów. To często pierwszy krok do chmury, który istotnie poprawia komfort użytkowania serwisu i tempo robienia zakupów. Tym samym zwiększa satysfakcję i skłonność do ponownego odwiedzenia tego sklepu internetowego. Chmura obliczeniowa to po prostu zestaw kreatywnych klocków, które użytkownicy mogą dowolnie łączyć, wybierając te, które pozwalają rozwiązywać aktualne problemy i szybciej budować skalę swojego biznesu na każdym etapie jego rozwoju - tłumaczy Izabela Świderek-Kowalczyk, szef marketingu w Chmurze Krajowej.

Chmura publiczna umożliwia nie tylko uruchomienie własnych aplikacji, ale zawiera również systematycznie rozbudowywany katalog gotowych rozwiązań. Ich konfiguracja jest o wiele prostsza, szybsza i tańsza, niż tworzenie własnych. Przykładem tego typu rozwiązań jest Recommendation AI.

- Jest to silnik rekomendacji korzystający ze sztucznej inteligencji. Dzięki jego wdrożeniu w sklepie internetowym klient kupujący określony przedmiot, otrzyma sugestie polecanych dodatkowych produktów. Te rekomendacje bazują zarówno na zapamiętanych przez system nawykach zakupowych tej konkretnej osoby, ale także naśladują ścieżki “wydeptane” przez innych klientów: osoba kupująca laptopa zobaczy rekomendację pasujących do niego plecaków lub toreb a także dodatkowego zasilacza czy słuchawek. Recommendation AI pozwala zwiększyć przychody sklepu, dzięki inteligentnym sugestiom powiększania koszyka zakupów z którym klient opuszcza nasz sklep. Samodzielne stworzenie tego typu narzędzia w małym, a nawet średnim sklepie internetowym jest praktycznie niemożliwe. Dlatego warto skorzystać z gotowych rozwiązań, które są dostępne np. w Google Cloud - mówi Izabela Świderek-Kowalczyk.

Jakie porady dla małych firm e-commerce?





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.