Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Circle K - nowy brand dla sieci sklepów convenience

Sieć Circle K jest znana na świecie nie ze sprzedaży paliwa, ale jako sieć sklepów spożywczych typu convenience. Marka powstała w Teksasie w USA, ale teraz należy do do Kanadyjskiej firmy Couche-Tards.
Reklama

Norweski koncern Statoil zdecydował się na rebranding swoich stacji benzynowych. Od maja przyszłego roku zastąpi je globalna marka Circle K. 15 tys. stacji benzynowych w Norwegii, Polsce, Rosji oraz w krajach bałtyckich zmieni swój wygląd i nazwę na Circle K.

Zmiana nazwy rozpocznie w maju 2016 r. w Norwegii i w Szwecji i będzie stopniowo wdrażana w kolejnych krajach europejskich, w których funkcjonują stacje Statoil, czyli Danii, Polsce, Rosji oraz na Litwie, Łotwie i w Estonii. W Polsce proces ten rozpocznie się w 2017 r., a jego zakończenie w punktach sprzedaży na całym świecie przewidziane jest w ciągu 3-4 lat. 

Jak zapewnia firma Statoil Fuel & Retail Polska, będzie to przejście od jednej bardzo silnej marki do jeszcze silniejszej marki w skali globalnej.

Circle K jest największą i najbardziej międzynarodową marką firmy Couche-Tard. Widnieje dziś na tysiącach sklepów i stacji paliw w 14 krajach na świecie i jest najlepiej pozycjonowaną marką grupy Couche-Tard do wejścia na nowe rynki. Przyjęcie jednej globalnej marki dla działalności convenience i paliwowej firmy ma wzmocnić jej postrzeganie wśród klientów; pomoże też wzmocnić kulturę efektywności operacyjnej w ramach całej grupy, która dziś liczy blisko 15 tys. sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100 tys. pracowników.

Polska spółka zapewnia, że zmiana nazwy nie będzie miała wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami czy dostawcami firmy.

Jej zdaniem na wprowadzeniu jednej globalnej marki skorzystają wszyscy klienci. Dzięki większym możliwościom wymiany najlepszych praktyk oraz nowym możliwościom korzystania z efektu skali, powiększająca się grupa Couche-Tard będzie kontynuować rozwój sieci stacji paliw, wysokiej jakości paliw oraz oferty kart.

Brian Hannasch, prezes Couche-Tard wyjaśniał, że rebranding ma pomóc jego firmie w dalszym ugruntowaniu jej pozycji w Europie oraz stworzyć platformę do dalszego rozwoju. Według danych koncernu z 2013 roku Statoil miał w Polsce 356 stacji benzynowych.

Ten krok może oznaczać, że firma Couche-Tards zdecyduje się na wyjście ze swoimi sklepami poza stacje paliw i będzie rozwijała nową sieć sklepów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum