Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Cisowianka nie może zarejestrować znaku towarowego Perlage

"Perlage" jest zbyt opisowe dla znaku wody mineralnej i nie można zarejestrować go jako znaku towarowego. Sąd UE uznał, że słowo to jednoznacznie kojarzy się osobom francuskojęzycznym z bąbelkami. Nie ma zatem wartości odróżniającej – informuje "Gazeta Prawna".
Reklama

Spór rozpoczął się w 2014 r., kiedy spółka Polskie Zdroje, znana na rynku przede wszystkim jako producent "Cisowianki", złożyła w EUIPO wniosek o rejestrację nazwy "perlage" jako znaku towarowego UE.

Ekspert EUIPO odrzucił jednak zgłoszenie. Uznał, że znak jest opisowy wobec wody mineralnej, a nawet pozbawiony jakiegokolwiek odróżniającego charakteru. Spółka złożyła odwołanie, ale Izba Odwoławcza EUIPO je oddaliła. Spółka złożyła skargę do Sądu UE.

Trybunał przytoczył definicję słowa "perlage" zawartą w słowniku Le Grand Robert, z której wynika, że określenie "perlage" wskazuje po prostu, iż dany towar zawiera bąbelki. Nie ma zatem wartości odróżniającej.

- Korzystamy z ochrony zarejestrowanego znaku słowno-graficznego „Perlage” i decyzja sądu UE nie zmienia nic w tej kwestii. Będziemy nadal podejmować kroki mające na celu rozszerzenie tej ochrony stricte na oznaczenie słowne - informuje spółka Nałęczów Zdrój.

Całość w Gazecie Prawnej

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum