PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Click&collect z perspektywy sprzedawcy sklepu

Autor: Autentika.pl 24 sierpnia 2020 13:55

Click&collect z perspektywy sprzedawcy sklepu fot, Autentika

W ostatnich miesiącach wielu klientów skorzystało z e-zakupów lub zakupów mobilnych pierwszy raz w życiu. Okazało się, że w zmienionych warunkach, chętniej kupujemy online, a kolejne sieci handlowe zaczęły oferować rozwiązania ułatwiające dostęp do swojej oferty. Jak może to zmienić pracę sprzedawcy?

Platforma wspomagająca sklep w formule sprzedaży click&collect powinna znacząco wykraczać poza standardowe możliwości sklepu online. Właśnie ze względu na indywidualny charakter takiej sprzedaży, lokalność i bliski kontakt z klientem, a także fakt że cały proces realizuje się w aplikacji telefonu komórkowego.

W pierwszym kroku sklepikarz definiuje parametry promocji, a stosowna informacja trafia do stałych bywalców punktu. Chwilę później nowe zamówienie pojawia się w systemie. To jasna informacja co i na kiedy musi zostać przygotowane do odbioru. Kompletując zakupy, sprzedawca ma możliwość ręcznego oznaczenia pakowanej rzeczy lub skorzystania ze skanera kodów. Problematyczne pozycje listy zakupów mogą być na bieżąco konsultowane z klientem i usuwane bądź zmieniane na ich dostępne odpowiedniki. Koniec konfekcjonowania to jednoczesne powiadomienie klienta o gotowości do odbioru. Następnie krótkie spotkanie twarzą w twarz, płatność i wydanie spakowanych toreb.
Cały proces sprzedaży Click&Collect jest precyzyjnie mierzony i może być analizowany na podstawie danych z całej sieci handlowej lub wybranych punktów, co daje ogromny potencjał wykorzystywania dużych zbiorów danych.

Przeczytaj także:

Pomysł powstał w ramach warsztatów koncepcyjnych zespołu Autentiki, agencji cyfryzującej procesy w biznesie. Pełne opracowanie konceptu na blogu Autentika.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6456
Ilość aktualnych ofert: 479104

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.