CMA znalazł 463 lokalizacje, w których sklepy Asdy i Sainsbury’s pokrywają się
Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zidentyfikował 463 lokalizacje, w których sklepy Sainsbury's i Asdy pokrywają się. Według regulatora, po ewentualnej fuzji obu firm w tych lokalizacjach groziłyby wyższe ceny lub gorsza jakość usług.
W ubiegłym tygodniu Urząd skierował do drugiego etapu przejęcie sieci Asda przez Sainsbury's. CMA poinformował, że chce przeprowadzić dogłębną analizę, czy fuzja może spowodować znaczne zmniejszenie konkurencji w lokalizacjach, w których obie sieci mają sklepy. W czwartek CMA opublikował pełny tekst wstępnej decyzji, dotyczącej pierwszej fazy postępowania.
Sainsbury's ma 606 supermarketów, 815 sklepów convenience i 311 stacji benzynowych. Asda ma 584 sklepy spożywcze i 317 stacji benzynowych.
Przeczytaj także:
Sieci Sainsbury's i Asda liczyły na łagodny werdykt CMA, zachęcone ubiegłoroczną, dość zaskakującą decyzją regulatora, który wydał bezwarunkową zgodę na połączenie Tesco i Bookera. Obie firmy miały nadzieję, że regulator nie będzie nalegał na masową sprzedaż sklepów.
Według agencji Reuters, która powołuje się na anonimowe źródło, konieczność sprzedaży " setek" sklepów prawdopodobnie przyczyniłaby się do unieważnienia umowy.
Przeczytaj także:
Analitycy zauważyli, że także w postepowaniu w sprawie fuzji Tesco i Bookera, po pierwszej fazie CMA zidentyfikował 369 obszarów budzących niepokój regulatora. Finalnie, wydając decyzję po drugim etapie postępowania, nie nakazał zbycia żadnej placówki.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
- 09:41 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.