CMR: sprzedaż zapałek spadła z powodu zamknięcia cmentarzy

Autor: PAP 4 grudnia 2020 17:00

Od stycznia do października br. sprzedaż zapałek w supermarketach spadła o 40 proc., w kioskach o 20 proc. - wynika z danych CMR. Z powodu zamknięcia cmentarzy przed 1 listopada, październikowa sprzedaż zapałek spadła rok do roku w supermarketach o 47 proc., w kioskach o 25 proc.

Jak podaje CMR, od stycznia do końca października br. sprzedaż zapałek w supermarketach spadła o blisko 40 proc rok do roku. Sprzedaż zapałek w samym październiku była również znacząco mniejsza w porównaniu do października zeszłego roku.

Jak wskazała dr Magdalena Wilgatek z CMR, poza grudniem to właśnie ten miesiąc jest kluczowy dla sprzedaży dla tej kategorii produktów.

"W październiku przy okazji zakupu zniczy na święto zmarłych zwykle kupowaliśmy zapałki, jednak w tym roku, ze względu na obostrzenia sanitarne przed dniem Wszystkich Świętych, sprzedaż zapałek odnotowała spadek o 47 proc. w porównaniu do października roku 2019" - podała.

Według CMR, zapałki są dostępne w niemal każdym supermarkecie. Klienci supermarketów średnio podczas jednej transakcji kupują 4 paczki zapałek.

"Niewątpliwym liderem w kategorii zapałek w supermarketach jest Fabryka Zapałek Czechowice, która odpowiada za 40 proc. wartości sprzedaży, jednak analizując rok do roku udziały wartościowe tego producenta spadły o blisko 15 proc. w tym kanale dystrybucji" - zaznaczyła ekspertka.

Według CMR, istotnym kanałem dystrybucji dla kategorii zapałek są sklepy małoformatowe oraz kioski i saloniki prasowe. Sprzedaż wolumenowa w roku 2020 (styczeń -październik) spadła o blisko 20 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W październiku 2020 sprzedało się w tym kanale o blisko 25 proc. mniej zapałek niż w październiku 2019 - podała Wilgatek.

Dodała, że zapałki są dostępne w średnio 8 na 10 sklepów małoformatowych, kiosków i saloników prasowych. Klienci podczas jednych zakupów kupują średnio 2 paczki zapałek.

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w analizach danych transakcyjnych pozyskiwanych drogą elektroniczną z kas fiskalnych zainstalowanych w sklepach spożywczych.(PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ skr/

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • r 2020-12-05 22:23:06

    Fabryka zapałek w Czechowicach to akurat ogłosiła upadłość.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6990

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,58

  • Śr

    4,49

  • Min

    3,76

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.