Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Co czwarty obiekt handlowy w realizacji to centrum typu convenience

W tym roku do użytku zostanie oddane kolejne 550 tys. m kw. powierzchni handlowej. 26 proc. spośród 28 obiektów będących obecnie w trakcie realizacji to takie, które nie przekraczają powierzchni 20 tys. mkw. Jak wynika z raportu przygotowanego dla agencji Footfall Marketing, z uwagi na istniejącą strukturę popytu, to właśnie w tym sektorze w najbliższych latach planowany jest największy rozwój.
Reklama

Ten segment klasyfikuje się jako convenience shopping, czyli wygodne zakupy. Ich zaletą jest, że podczas jednej, zazwyczaj krótkiej wizyty, jesteśmy w stanie zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze rzeczy, wśród których dominuje żywność. Układ takich parków handlowych stanowi jeden najemca (zazwyczaj operator spożywczy) zajmujący największą, zazwyczaj centralną część powierzchni oraz kilkanaście bądź kilkadziesiąt sklepów i punktów usługowych. Obiekty typu convenience zlokalizowane są wśród gęstej zabudowy osiedlowej bądź przy głównych szlakach komunikacyjnych, aby każdy mógł do nich dotrzeć w komfortowy sposób - komunikacją miejską lub pieszo.

- Deweloperzy coraz częściej decydują się na tego rodzaju inwestycje, nie mając przy tym kłopotu z zainteresowaniem najemców, którzy bardzo chętnie lokują w takich przestrzeniach swoje interesy. Wiąże się to niższymi czynszami niż w wielkopowierzchniowych obiektach, a także opłatami związanymi z promocją i marketingiem poszczególnych najemców - mówi Marta Hycnar z agencji marketingowej Footfall Marketing - mniejsza liczba najemców oznacza także mniejszą konkurencję i szansę na lepsze dotarcie z ofertą do klientów - dodaje.

Kluczową kwestią przy planowaniu takich inwestycji jest lokalizacja. Jednym z przykładów w tym sektorze jest powstająca obecnie Galaktyka we Wrocławiu, park handlowy, gdzie oprócz sklepów powstanie ekskluzywny butik, restauracja i siłownia.

Według podobnej koncepcji funkcjonować będzie Grona Park, który niebawem otworzy się w Zielonej Górze. Inwestycjami należącymi do mniejszych centrów handlowych są także oddane w II kwartale 2014 roku: Galeria Bursztynowa w Ostrołęce, Macredo Center w Kutnie oraz Pogodne Centrum w Oleśnicy. W Poznaniu, który ma najwyższy w Polsce wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową w październiku otwarto Galerię Dębiec o powierzchni 10 tys. mkw.

Daje się także zaobserwować wyraźny trend budowania obiektów w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Aż 42 proc. centrów handlowych oraz 87 proc. parków handlowych w budowie powstaje właśnie w takich lokalizacjach.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.