Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Co dziesiąty internauta odwiedza serwisy operatorów logistycznych

Internetowe strony operatorów logistycznych odwiedza co dziesiąty polski internauta. Najwięcej użytkowników sieci przegląda stronę Poczta-polska.pl. Kilkakrotnie mniej internautów zagląda na strony Siodemka.com, Dpd.com.pl, Ups.com, Gls-group.eu i Dhl.com.pl – wynika z najnowszej analizy firmy Gemius.
Reklama
Dane z okresu listopad 2013 - październik 2014 pokazują, że analizowane strony internetowe odwiedza miesięcznie podobny odsetek internautów - średnio 10 proc. użytkowników sieci. Jednak w styczniu, lipcu, wrześniu i październiku stronami internetowymi firm oferujących usługi kurierskie interesuje się nieco więcej internautów - 11 proc. Z kolei w listopadzie i od lutego do czerwca na analizowanych stronach gości najmniej użytkowników sieci (9 proc.).

Z analizy danych z października 2014 roku wynika, że stronę Poczta-polska.pl przegląda 1,41 mln użytkowników sieci. Popularnością cieszą się również Siodemka.com (0,37 mln), Dpd.com.pl (0,29 mln), Ups.com, Gls-group.eu, Dhl.com.pl (po 0,23 mln), Fedex.com (0,16 mln), Pocztex.pl (0,15 mln), K-ex.pl (0,11 mln) i Inpost.pl (0,07 mln).

Według Ewy Tkaczyk, doradcy biznesowego z Gemiusa, duże firmy kurierskie koncentrują się na obsłudze klientów biznesowych. - Swoje usługi świadczą na podstawie umów i stałych kontraktów. Klienci indywidualni rzadko mają możliwość wyboru pomiędzy firmami kurierskimi. Przy wyborze kuriera, jako preferowanej formy dostawy zakupionego produktu, korzystają z opcji dostępnej w danym serwisie. W okresie przedświątecznym szał zakupowy przekłada się niewątpliwie na wzrost liczby przesyłek kurierskich, o czym świadczy chociażby wielokrotny wzrost ruchu na stronach największych e-sklepów - tłumaczy Tkaczyk.

Popularność usług operatorów logistycznych pokazują też wyniki raportu o polskim rynku e-commerce przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska wiosną tego roku. Z badań wynika, że 96 proc. internautów kupujących w sieci decyduje się na dostawę przez kuriera, a 81 proc. przez pocztę.

Z kolei Katarzyna Binert, która odpowiada za obsługę firm z branży logistycznej w Gemiusie zwraca uwagę na korelację między udziałem sektora małych i średnich firm w całkowitej liczbie przedsiębiorstw a rosnącym popytem na usługi logistyczne.

- Warto zauważyć, że udział sektora SME w całkowitej liczbie przedsiębiorstw w Polsce pozostaje na poziomie 96 proc. To więcej niż w całej Unii Europejskiej o prawie 4 proc. Tendencja ta, przy uwzględnieniu stabilnego rozwoju rynku usługowego w Polsce, wspiera dynamikę całego sektora małych i średnich firm - mówi Binert. - Ten z kolei generuje większe zapotrzebowanie na usługi logistyczne zlecane podmiotom zewnętrznym. Dzięki rozwojowi technologicznemu, ruch związany z takimi operacjami, jak tracking paczek zostaje przeniesiony na strony WWW doręczycieli i kurierów, co przekłada się na rokroczny wzrost liczby ich użytkowników - przekonuje Katarzyna Binert z Gemiusa.

Powyższe dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.