Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Co nas czeka podczas tegorocznego Black Friday?

Czy podczas Czarnego Piątku wystarczy poczekać na klienta, który sam do nas przyjdzie zwabiony magią wyprzedaży, czy może w listopadzie sprzedawca musi starać się podwójnie? Wśród właścicieli sklepów internetowych ścierają się dwie postawy.
Reklama
  • Spośród 160 właścicieli sklepów internetowych korzystających z oprogramowania Shoper, którzy wzięli udział w przeprowadzonej przez platformę ankiecie na temat Black Friday 2021, blisko 90 proc. planuje wziąć w nim udział.
  • Większość z nich chce rozszerzyć działania promocyjne na cały Black Week, czyli dni poprzedzające piątek 26 listopada oraz weekend, który po nim nastąpi.

 

Co sklepy internetowe planują na Black Friday?

Badanie Shopera pokazuje, że najpopularniejszym sposobem promocji w Black Friday jest po prostu obniżka cen w sklepie - planuje ją blisko ¾ właścicieli. Połowa chce wykorzystać posty w swoich kanałach w mediach społecznościowych. Zaledwie co czwarty sprzedawca zamierza działać bardziej aktywnie - inicjując kampanie reklamowe na Facebooku, czy tworząc specjalna stronę w sklepie i optymalizując jej treści pod wyszukiwarkę Google.

Źródło: Raport Shoper
Źródło: Raport Shoper
- Popularne wśród sprzedawców jest przekonanie, że komunikaty o Black Friday nadawane przez duże sieci handlowe, reklamy w mediach tradycyjnych czy artykuły w sieci o tym, gdzie upolować okazję spowodują, że klienci sami z siebie ruszą na poszukiwanie specjalnych ofert i trafią sklepów internetowych, gdzie wystarczy już tylko okazjonalny baner, by skłonić kupującego do zrobienia większych niż zwykle zakupów - zauważa Artur Halik, Head of Sales na platformie sklepów internetowych Shoper.
- Faktycznie “magia święta” robi swoje i w ubiegłych latach niemal wszystkie sklepy na naszej platformie miały nadzwyczaj dobre wyniki. Tyle, że gdy u większości oznacza to około dwukrotnie wyższą sprzedaż, są kategorie sklepów, gdzie sprzedawcy prowadzą intensywnie działania promocyjne i tam Black Friday kończy się kilkukrotnie lepszym wynikiem sprzedażowym niż w zwykły listopadowy piątek - zauważa ekspert Shopera.

Weterani bardziej aktywni od nowicjuszy

Najliczniejsza grupa ograniczy się do standardowych zabiegów, czyli umieszczenia informacji o Czarnym Piątku na stronie sklepu (83 proc) i w jego kanałach społecznościowych (75 proc.). Połowa właścicieli (52 proc.) wyjdzie poza schemat i wyśle stałym klientom specjalny newsletter, co ósmy zaangażuje do współpracy influencera, a co dziewiąty planuje kampanię SMS.

iŹródło: Raport Shoper
iŹródło: Raport Shoper

Wśród działań marketingowych stosowanych podczas listopadowej gorączki zakupów za najskuteczniejsze uchodzą kampanie Google Ads (45 proc. wskazań), wyprzedzając podobne działania na Facebooku (30 proc.). Co trzeci sprzedawca uważa, że zmiana wyglądu strony na czas Black Week przyniesie oczekiwany efekt.

- Co ciekawe, prowadzenie zarówno działań marketingowych, jak i akcji promocyjnych związanych z Black Friday cieszy się większą sympatią wśród sprzedawców, którzy działają cztery lata lub dłużej. W grupie tzw. sprzedających “weteranów” o połowę więcej respondentów chce obniżyć ceny na Czarny Piątek niż wśród “nowicjuszy” (czyli sklepy krótsze stażem niż rok). Wygląda na to, że zdobyte we wcześniejszych latach doświadczenie, kiedy pod koniec listopada padały rekordowe wyniki sprzedaży zarówno w całej branży, jak i w poszczególnych sklepach, skłania właścicieli sklepów internetowych do większej mobilizacji w tym roku. Przekonali się, że to naprawdę działa i w tym sezonie planują wyciągnąć z dobrej koniunktury jak najwięcej - ocenia Artur Halik.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.