PARTNER PORTALU

Co piąta Polka interesuje się technologią i ekologią

Autor: dlahandlu.pl 22 października 2020 11:23

Aż 47% kobiet zapytanych o to, czy interesują je nowinki technologiczne, programowanie i nowoczesne technologie, przyznało, że tak. Zainteresowanie technologią wśród najmłodszych badanych Polek – z Pokolenia Z - było wyższe niż zainteresowanie modą – wynika z raportu przygotowanego przez Mobile Institute.

Raport “Siła Kobiet. Jakie są współczesne Polki?” pokazuje, iż kobiety w Polsce w ciągu dnia przeznaczają 4-5 godzin na swoje hobby. A co najczęściej je interesuje? Dla 29% są to filmy i seriale (co jest obecnie generalnie w Polsce topowym zainteresowaniem niezależnie od płci i wieku), 26% wskazało na jedzenie i gotowanie, a 1/4 na modę. Interesujący jest fakt, że wśród wymienianych zainteresowań na kolejnych miejscach znalazły się technologia (21%) i zaraz za nią ekologia (20%).

Ciekawy jest aspekt zainteresowania polityką wśród Polek. Badanie pokazało, że interesują się nią w zasadzie jedynie przedstawicielki dwóch skrajnych pokoleń – najstarszego (Silver Power) i najmłodszego (Pokolenie Z).

W ciągu dnia każdej kobiecie towarzyszą czynności jak czas z rodziną lub znajomymi, obowiązki domowe, czy sen. Najwięcej absorbująca okazała się być praca (średnio 6 godzin), ale też czas na odpoczynek (średnio około 5 godzin). Jednak można powiedzieć, że Polki są mistrzyniami w wydłużaniu swojego dnia. Gdy zsumowane zostały wszystkie aktywności, okazało się, że doba Polek trwa aż 36 godzin. Co ciekawe,

Prawie 3/4 badanych internautek deklaruje, że nie boi się wyzwań. Dodatkowo, połowa Polek wskazuje, że chce rozwijać siebie i swoje umiejętności, a 48% kobiet odczuwa potrzebę dalszego kształcenia się i rozwijania swojej wiedzy i talentów. Często jednak chęci nie idą w parze z wiarą we własne możliwości. 48% Polek nie wierzy w swoje zdolności ani możliwość osiągnięcia sukcesu. Co ciekawe, problem ten dotyczy często młodych dziewczyn (do 24 lat), które są na etapie podejmowania decyzji co do ścieżki rozwoju, czy kariery i stawiają na rynku pracy pierwsze kroki.

- Polki chcą się dokształcać i to jest świetna informacja. Potrzebę taką widzi prawie połowa, a 36% robi to z własnych środków. Deklaracje badanych kobiet potwierdzają dane GUS mówiące o tym, że wśród studentów w Polsce kobiety stanowią obecnie 57%, a wśród osób uczęszczających na uniwersytety trzeciego wieku nawet 86%. Z drugiej strony, badanie potwierdziło również, że największą przewagę kobiety mają właśnie w tej najstarszej badanej grupie, tzw. pokoleniu Silver Power (55+ lat), a odczuwana potrzeba dokształcania się jest stosunkowo najniższa wśród młodych kobiet, w wieku 31- 46 lat (pokolenie Millennials) - mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca Mobile Institute.

Raport „Siła Kobiet” powstał na podstawie szeroko zakrojonego badania, w którym zebrano opinie ponad 1600 internautów, z czego ponad 1000 stanowiły kobiety. W ramach badania zostało zadanych ponad 170 różnorodnych pytań. Przy tworzeniu kwestionariusza badawczego oraz analizie wyników brały udział ambasadorki projektu i eksperci.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9600

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    17,98

  • Śr

    9,15

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.