Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Co piąty klient e-sklepów kupuje produkty spożywcze

Przez internet częściej kupują mężczyźni, choć uważa się, że zakupy to domena kobiet. W Polsce już co czwarta osoba korzysta z tej formy zakupów - wynika z badań PAYBACK Consumer Monitor przeprowadzone przez GfK Polonia na zlecenie Loyalty Partner Polska.
Reklama

Z badań wynika, że do sklepów online i na aukcje internetowe najczęściej zaglądają osoby w wieku od 18 do 45 lat, a najbardziej aktywni są internauci między 26 a 35 rokiem życia (55 proc.). Przez internet kupuje 29 proc. mężczyzn i 22 proc. kobiet.

Pomimo, iż w sklepach online i na aukcjach internetowych produkty są znacznie tańsze niż w sprzedaży regularnej, z tej formy zakupów korzystają głównie osoby z zamożnych rodzin (60 proc.), gdzie dochód przekracza 4000 zł miesięcznie. Z przeprowadzonych przez Grupę Allegro badań wynika, że oszczędności w niektórych branżach mogą sięgać nawet 30 proc. wartości produktu w porównaniu z tzw. tradycyjnym handlem.

Z zakupów w internecie znacznie częściej korzystają też mieszkańcy dużych miast i aglomeracji, pomimo dostępu do licznych galerii handlowych, outletów i targów.

Polacy najczęściej kupują w sieci sprzęt RTV/AGD (44 proc.) oraz odzież i obuwie (41 proc.). Panie chętniej kupują ubrania i buty (59 proc.), a panowie raczej sprzęt RTV (52 proc.). Ale dobrze sprzedają się też artykuły codziennego użytku - co piąta osoba wkłada do internetowego koszyka artykuły spożywcze, chemiczne lub kosmetyki. Produkty, których Polacy nie chcę kupować w sieci to leki.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.