Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Co trzeci Europejczyk kupi na świąteczny prezent kartę podarunkową

W tym roku więcej Europejczyków skorzysta z możliwość kupna kart podarunkowych jako prezentu świątecznego. Blisko co trzeci uczestnik badania (29%) uważa, że w tym roku zaopatrzy się właśnie w więcej voucherów – wynika z badania Oracle Retail.
Reklama

Rozpoczęcie poszukiwania świątecznych prezentów lub wcześniejszy – niż zazwyczaj – ich zakup deklaruje aż 39% Europejczyków ­– wynika z danych firmy Oracle. Wszystko to przed obawą, że nasze prezenty nie dotrą na czas z powodu przerwanych łańcuchów dostaw – 33% ankietowanych niepokoi się o to, że podarunki zostaną dostarczone później niż tego oczekują.

Ile planujemy wydać na święta Bożego Narodzenia w tym roku? Czy pandemia spowoduje, że większość prezentów kupimy w sieci? Badanie przeprowadzone przez UCE RESEARCH we współpracy z Grupą BLIX, wskazuje jasno, że w tym roku Polacy postawią na kanał online w kwestii prezentów.

Nowe badanie konsumenckie przeprowadzone w Europie przez Oracle Retail wykazało, że respondenci obawiają się problemów związanych z łańcuchem dostaw oraz z opóźnieniami w dostarczaniu produktów. Co ciekawe, z tego powodu 14% badanych, którzy już rozpoczęli świąteczne zakupy lub planują to zrobić wcześniej, jest gotowych zapłacić więcej, aby zapewnić sobie szybszą lub gwarantowaną dostawę. Więcej z nas skorzysta z możliwość kupna kart podarunkowych, które mogą w takiej sytuacji okazać się bezpiecznym rozwiązaniem – blisko co trzeci uczestnik badania (29%) uważa, że w tym roku zaopatrzy się właśnie w więcej voucherów.

- Nasze najnowsze badanie jasno wskazuje, że obawiamy się, że zostaniemy z pustymi rękami podczas Świąt. Główne problemy upatrujemy w tym, że wybrane przez nas produkty mogą być niedostępne (16% badanych) lub ich dostawa zajmie zbyt dużo czasu przez co nie zdążą zostać dostarczone pod choinkę i rozczarujemy naszych najbliższych (13% pytanych) – wskazuje Bartosz Kubicki, Dyrektor w dziale Oracle Retail Global Business Unit. Co więcej, blisko co piąty respondent obawia się, że produkty, którymi jest zainteresowany, będą droższe ze względu na ich niedobór – dodaje.

Poza kartami podarunkowymi respondenci badania Oracle planują kupić więcej produktów kosmetycznych (27%), odzieży (23%) czy produktów obuwniczych (22%).

Święta w sieci

Czas przed Bożym Narodzeniem to okres wielu przygotowań oraz poszukiwań wymarzonych prezentów na Święta. Ze względu na pandemię, a także wygodę, większość z nich dokonamy za pośrednictwem sieci. Potwierdza to badanie przeprowadzone przez UCE RESEARCH we współpracy z Grupą BLIX. Wynika z niego, że ponad 70% konsumentów planuje kupić tegoroczne świąteczne prezenty online. Głównie przez to, że obawiamy się o zdrowie nasze i naszych bliskich. Według raportu firmy doradczej Deloitte odsetek osób, które nie odczuwają strachu podczas osobistego robienia zakupów w sklepach zmalał o 6 p.p., do 56 proc. W porównaniu z ankietą przeprowadzoną tuż przed wakacjami spadek wyniósł w sumie aż 18 p.p.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.