PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Coca-Cola liczy, że najgorsze ma za sobą. Rezygnuje z marek "zombie"

Autor: dlahandlu.pl za retaildetail.eu 23 lipca 2020 14:00

Coca-Cola liczy, że najgorsze ma za sobą. Rezygnuje z marek "zombie" Coca-Cola z nadzieją patrzy w przyszłość, fot. Shutterstock

Sytuacja związana z pandemią koronawirusa przyniosła Coca-Coli 28-proc. spadek obrotów w drugim kwartale bieżącego roku obrotowego. Producent napojów bezalkoholowych widzi jednak oznaki ożywienia: w kwietniu sprzedaż spadła o 25 proc., w czerwcu tylko o 10 proc., a w lipcu spadki mają jednocyfrowy wymiar.

Prezes koncernu, James Quincey, powiedział, że firma przygotowuje się do ewentualnej drugiej fali pandemii poprzez większą obecność w digitalu (współpraca z podmiotami zewnętrznymi i atrakcyjne dodatki do oferty dla restauracji). Zakłada też, że najtrudniejszy czas Coca-Cola ma już za sobą.

Największy rywal spółki, PepsiCo, odnotował sprzedaż niższą zaledwie o 3,1 proc. Firma była w stanie zrekompensować spadek sprzedaży napojów, sprzedając więcej płatków śniadaniowych i przekąsek.

Koncern Coca-Cola ograniczy liczbę swoich „marek zombie”, skupiając swoje zasoby na największych i najbardziej dochodowych liniach. Dyrektor generalny firmy James Quincey powiedział: - Musimy lepiej radzić sobie z pielęgnowaniem i rozwijaniem mniejszych i trwalszych propozycji oraz wycofywaniem "marek zombie". Coca-Cola ma obecnie około 400 marek głównych, ale przyznaje, że ponad połowa to marki krajowe o niewielkiej lub zerowej skali. Stanowią one również zaledwie 2 proc. całkowitych przychodów firmy, a reszta stanowi pozostałe 98 proc. I chociaż brandy te są niewielkie, to wciąż wymagają inwestycji, przez co niedofinansowane są marki silniejsze. Quincey obiecał, że Coca-Cola „wypleni” mniejsze marki, które „nie zadziałały”, aby skierować zasoby do tych, którzy mają większe możliwości rozwoju. 

Coca-Cola bardziej niż rywale ucierpiała w wyniku zamykania barów, restauracji i innych miejsc, dzięki którym zwykle generuje około połowy swoich rocznych przychodów. Sprzedaż Coca-Coli w drugim kwartale spadła o 27 proc. rok do roku, co stanowi największy kwartalny spadek sprzedaży od dekady. Spowodowało to spadek zysku netto o jedną trzecią w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, do 1,76 mld dolarów. Pomimo rozczarowujących wyników Quincey powiedział, że istnieje „poczucie optymizmu” co do przyszłości, ponieważ firma „wykorzystuje kryzys do przyspieszenia transformacji biznesowej, która już się rozpoczęła”. Po ograniczeniu wydatków marketingowych w drugim kwartale br., firma zamierza ponownie je zwiększyć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6456
Ilość aktualnych ofert: 479104

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    18,15

  • Min

    16,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.