Coca-Cola: Podatek cukrowy za 1 litr naszego napoju to 90 groszy

www.portalspozywczy.pl 5 lutego 2021 12:41

- W Polsce mamy do czynienia z jednym z najwyższych na świecie tego typu podatków. O tym, jak wysoka jest opłata cukrowa świadczy fakt, że na każdy 1 milion złotych wydany na cukier, odprowadzamy aż 6 milionów podatku do budżetu - podaje w stanowisku przesłanym do redakcji portalspozywczy.pl Coca-Cola w Polsce.

Jak dodano, w przypadku napoju Coca-Cola Original, podatek cukrowy za 1 litr wynosi 90 groszy. Dla Coca-Cola Zero to 60 gr za litr. Warto pamiętać, że do wartości napoju powiększonego o opłatę cukrową należy doliczyć także podatek VAT, który jest naliczany dodatkowo.

- Jako firma staramy się, aby podatek w możliwie najmniejszym stopniu dotknął konsumentów. Decyzja o jego wprowadzeniu zmusiła nas do podjęcia trudnych decyzji biznesowych, poprzedzonych analizą doświadczeń z innych rynków oraz dostosowaniem strategii z naszymi partnerami biznesowymi. Mając na uwadze, że w Polsce mamy do czynienia z jednym z najwyższych na świecie tego typu opłat, a także, że podatek ten został nałożony nie tylko na napoje zawierające cukier, lecz także na te z nisko- i bezkalorycznymi substancjami spożywczymi żaden producent nie jest w stanie wziąć jego ciężaru na siebie, szczególnie gdy rosną koszty prowadzenia biznesu i nakłada się na to kryzys związany z pandemią COVID-19 - podali przedstawiciele Coca-Coli.

Jak wytłumaczono, na ostateczną cenę produktu ma więc wpływ nie tylko podatek, ale i rosnące koszty produkcji, wyższe ceny usług, energii, surowców i kosztów pracy, a także marża ustalana przez detalistów.

Czy w planach jest wprowadzenie nowych produktów, które nie będą obarczone opłatą cukrową?

- Jako Coca-Cola od lat pracujemy nad zmianą naszych receptur, aby redukować zawartość cukru w naszych napojach. W ramach europejskiego stowarzyszenia firm napojowych UNESDA podjęliśmy zobowiązanie, że pomiędzy 2015 a 2020 rokiem obniżymy zawartość cukru w całym naszym europejskim portfelu o 10%. Już w 2019 roku firmom należącym do UNESDA udało się przekroczyć ten cel i zredukować cukier o 14,6. Co więcej, przystąpiliśmy też do polskiego zobowiązania reformulacyjnego sygnowanego przez Instytut Żywności i Żywienia, pod patronatem Ministerstwa Zdrowia - napisano w stanowisku firmy.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Basia 2021-02-05 13:57:35

    Tak mało? to jednak taki podatek nie zniechęci konsumentów od kupowania tego napoju!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8281

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.