Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Coca-Cola w Polsce od 50 lat. Rok temu zapłaciła 536 mln zł podatku cukrowego

5760 butelek w godzinę – taką sprzedaż Coca-Cola zanotowała 50 lat temu, gdy w Browarach Warszawskich ruszyła produkcja tego kultowego napoju. Z tej okazji marka podsumowała swoją historię na polskim rynku.
Reklama

Historia Coca-Cola w Polsce

19 lipca 1972 roku zakapslowano pierwszą butelkę Coca-Cola w Browarach Warszawskich (wtedy były to Warszawskie Zakłady Piwowarskie). W pierwszym polskim biurze Coca-Cola w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, pracowało zaledwie 15 osób. Dziś, system firm składający się z Coca-Cola Poland Services i Coca-Cola Hellenic Bottling Company, zatrudnia blisko 1800 pracowników. Każdy etat w spółkach marki stwarza ponad 5 stanowisk w pokrewnych sektorach, co dziś daje razem niemal 10 tys. miejsc pracy. Znacznie urosło również portfolio firmy, która zgodnie z przyjętą strategią 24/7, oferuje konsumentom napoje na każdą okazję i porę dnia, a już 37 proc. z nich ma obniżoną lub zerową kaloryczność.

Coca-Cola w Polsce, fot. mat. pras.
Coca-Cola w Polsce, fot. mat. pras.

 

Większość produktów sprzedawanych w kraju produkowana jest w Radzyminie, Staniątkach i Tyliczu – zakładach Coca-Cola HBC, które działają w Polsce już od 30 lat.

Coca-Cola - rozwój w zrównoważony sposób

Zgodnie z wynikami „Raportu wpływu społeczno-ekonomicznego 2021”, wkład spółek w rozwój polskiej gospodarki to ok. 3,6 mld zł rocznie. Każda wypracowana przez firmy złotówka, generuje 3,83 zł dochodu w krajowej gospodarce. Istotnym elementem wpływu systemu firm Coca-Cola na lokalny rynek stało się także zaangażowanie społeczne oraz szczególnie w ostatnim dwudziestoleciu – zrównoważony rozwój.

-W ostatniej dekadzie zainwestowaliśmy tu około 1,3 mld zł, poszerzając nasze portfolio, rozbudowując zakłady i modernizując linie produkcyjne. Planujemy dalszy rozwój i kolejne inwestycje w rozwój produkcji i innowacje, które każdego dnia będą przybliżały nas do osiągnięcia założonych celów – mówi Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

W Browarach Warszawskich uruchomiono właśnie wystawę, dzięki której każdy może poznać historię napoju w Polsce. Na terenie kompleksu przygotowano także artystyczne kalendarium, którego kluczowe momenty zostały zilustrowane na schodach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum