Coccodrillo otworzy 40 nowych sklepów
Pod marką Coccodillo w Polsce działa około 150 sklepów franczyzowych, zlokalizowanych głównie poza centrami handlowymi. W galeriach funkcjonują sklepy własne marki Coccodrillo i to one generują najwyższe obroty zdradza wiceprezes zarządu CDRL: - W naszym modelu biznesowym, salony przy ulicy generują z reguły niższy obrót, ale są bardziej rentowne. Takie sklepy są tańsze w utrzymaniu, co wynika ze stawek czynszów, niższych kosztów dodatkowych - krótsze godziny otwarcia przekładają się też na niższe koszty pracy. Natomiast obecność w galeriach handlowych ma dla nas znaczenie marketingowe i pomaga w zwiększeniu rozpoznawalności marki Coccodrillo – mówi Tomasz Przybyła.
Sieć nie obawia się spadku obrotów po wejściu w życie ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę. - Dla CDRL wpływ tej decyzji będzie bardzo ograniczony, ponieważ większość naszej polskiej sieci handlowej, to sklepy franczyzowe, które obecnie w większości i tak są w niedzielę zamknięte. Zakładamy, że większa część obrotów generowanych w niedzielę przeniesie się na inne dni i na e-commerce – mówi wiceprezes sieci.
Coccodrillo zamknęło rok 2017 na dużym plusie. W ciągu trzech kwartałów przychody grupy wzrosły o 10,6 proc. co było zgodne z założeniami, a nawet lekko je przekroczyło.
W minionym roku sprzedaż internetowa grupy wzrosła o 51 proc. Obecnie sieć planuje inwestycje w magazyn i logistykę.