PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Coffeeshop Company będzie się rozwijać na drodze franczyzy

www.franczyzawpolsce.pl 10 sierpnia 2010 12:04

Pierwsza kawiarnia franczyzowa Coffeeshop Company powstała w lipcu w Gliwicach, kolejna wkrótce ruszy w Warszawie. Firma chce także przekazywać franczyzobiorcom placówki własne - informuje serwis franczyzawpolsce.pl.

Coffeeshop Company ma w Polsce pięć własnych kawiarnii: dwie w Krakowie oraz po jednej w Warszawie, Poznaniu i Zielonej Górze. Jeszcze półtora roku temu pod marką Coffeeshop Company działało dziewięć lokali, część z nich została jednak zamknięta, inne zmieniły lokalizacje.

- Większość zamknięć wynikała z tego, że w związku z kryzysem na rynku gastronomicznym wyniki tych lokali nie były zadowalające. Jednak wszystkie kawiarnie, które pozostały na rynku, generują satysfakcjonujące obroty, są rentowne. Jeśli znajdą się chętni, to jesteśmy gotowi przekazać je we franczyzę - mówi Jakub Jasiak z firmy Tizia, która rozwija koncept Coffeeshop Company w Polsce.

Jak informuje serwis franczyzawpolsce.pl firma oferuje dwie możliwości nawiązania współpracy franczyzowej: otwarcie zupełnie nowej kawiarni lub odkupienie obecnie działającej. Warto przy tym zaznaczyć, że jeśli znajdzie się właściwa osoba do prowadzenia tego biznesu, a nie będzie na początku dysponowała odpowiednimi środkami na przejęcie, to istnieje także możliwość wejścia w taką inwestycję w formie podnajmu.

- Mamy też nowość w naszej ofercie - koncept mobilnego Coffeeshop'u. Jest to gotowa i wyposażona mini kawiarnia stanowiąca bardzo dobre rozwiązanie dla miejsc użytku publicznego takich jak stadiony czy dworce kolejowe. Poszukujemy partnerów do współpracy także dla tego konceptu - dodaje Jakub Jasiak.

Franczyzobiorca, który chce uruchomić nową kawiarnię Coffeeshop Company, powinien mieć na starcie minimum 30 proc. wartości całej inwestycji. Pozostała część może zostać sfinansowana leasingiem. Odpowiednia kwota za każdym razem może być nieco inna, w zależności od wielkości lokalu i jego lokalizacji. Podobnie jest z dochodami.

- Trudno podać uśrednione wartości, bo są one zupełnie inne dla lokalu w centrum Krakowa niż np. dla lokalu w Zielonej Górze. Franczyzobiorca może jednak liczyć na to, że dla każdej konkretnej lokalizacji zrobimy odpowiednie wyliczenia, tj. oszacujemy wartość nakładów, potencjał miejsca, a w związku z tym i okres zwrotu - wyjaśnia Jakub Jasiak.

W sieci Coffeeshop Company działa obecnie ponad 200 lokali m.in. w takich krajach jak Austria (skąd koncept się wywodzi), Niemcy, Stany Zjednoczone czy Egipt. W Polsce jest ich obecnie sześć: 5 należących do masterfranczyzobiorcy oraz 1 franczyzowy. Masterfranczyzobiorcą jest firma Tizia, która rozwija Coffeeshop Company nie tylko w naszym kraju, ale także w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7770

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,69

  • Śr

    1,67

  • Min

    1,57

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.