Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Colliers International: Sklepy bezobsługowe antidotum na problemy z pozyskaniem pracowników

W Polsce pojawiają się już pierwsze sklepy bezobsługowe, bez kasjerów. W naszym kraju stanowią one nowość, jednak na wybranych rynkach zagranicznych funkcjonują już od jakiegoś czasu. Polacy żyją coraz szybciej i chcą mieć możliwość wygodnego robienia zakupów, w każdym miejscu i o każdej porze. - Sklepy przyszłości mają duży potencjał, ponieważ ich pojawienie się jest wynikiem przemian społecznych i ekonomicznych. Takie innowacyjne placówki są dobrą odpowiedzią na wprowadzony zakaz handlu w niedzielę, ponieważ mogą być otwarte 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ponadto stanową antidotum na obecne problemy z pozyskaniem pracowników - mówi Agnieszka Winkler, Associate Director, Retail Advisory Services, Colliers International.

Reklama

Zdaniem Agnieszki Winkler, częstą wadą innowacyjnych projektów jest jednak konieczność zastosowania kosztownych technologii, które mają pomóc sprostać licznym wyzwaniom stojącym przed sklepami samoobsługowymi.
- Mowa o rozwiązaniach umożliwiających zapobieganie próbom kradzieży, kontrolę sprzedaży alkoholu, nadzorowanie dostaw asortymentu czy zwroty towarów. Istotną oszczędnością jest natomiast redukcja zapotrzebowania na siłę roboczą, szczególnie w czasie rosnących kosztów pracy. Na rentowność sklepów wpływa też dostosowanie ich lokalizacji do zwyczajów konsumentów. Bezobsługowe lokale sprawdzą się idealnie w przypadku codziennych, powtarzalnych zakupów, podczas których konsument nie potrzebuje doradztwa sprzedawcy - wyjaśnia.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.