Colliers: Polski rynek magazynowy ma olbrzymi potencjał
Według danych z raportu Colliers International’s EMEA Industrial & Logistics Hubs, w pierwszym półroczu 2018 r. połowa rynków w regionie EMEA zanotowała wzrost popytu na nieruchomości przemysłowe i magazynowe w II poł. 2017 r. Główną przyczyną tego były dobre wskaźniki nastroju wśród najemców.
Malejące wskaźniki zaufania przedsiębiorców z sektora przemysłowego na rynkach europejskich nie przyczyniły się do zmniejszenia popytu na powierzchnie magazynowe w regionie EMEA. Wręcz przeciwnie - ze względu na rozwój e-handlu pomiędzy firmami logistycznymi panuje ostra konkurencja o nieruchomości, szczególnie te zlokalizowane w pobliżu węzłów infrastrukturalnych i dróg prowadzących do obszarów miejskich.
— Rynek magazynowy w Polsce niezwykle prężnie się rozwija. W pierwszym półroczu odnotowaliśmy rekordowy wzrost popytu, aż o 16% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. W budowie jest obecnie 2,2 mln mkw. nowoczesnych magazynów, co stanowi aż 15% wszystkich zasobów tej powierzchni w kraju, które powstały na przełomie ostatnich 20 lat. To pokazuje ogromną dynamikę polskiego rynku magazynowego i prognozuje wysoką aktywność najemców. Potencjał rozkłada się nie tylko na największe ośrodki. Obserwujemy duże zainteresowanie rynkami regionalnymi ze strony firm produkcyjnych, które są gotowe na realizację inwestycji na terenie Polski. Warto dodać, że pomimo wzrostu stawek czynszu Polska jest nadal bardzo atrakcyjnym rynkiem dla inwestorów — mówi Maciej Chmielewski, senior partner w Colliers International, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych.
Perspektywy dla rynku przemysłowego i logistycznego w regionie EMEA pozostają korzystne
Ostra rywalizacja o powierzchnię magazynową i bardzo ograniczona jej dostępność będą nadal znacząco oddziaływać na aktywność najemców w pozostałej części 2018 r., a najprawdopodobniej również przez znaczną część roku 2019.

- 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- 15:00 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 14:47 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.