Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Colruyt porozumiał się z Nestlé i Ferrero. W Albert Heijn otwarty konflikt cenowy

Belgijski detalista Colruyt porozumiał się z Nestlé. Spór cenowy skłonił korporację do zawieszenia dostaw. Teraz produkty wracają na sklepowe półki. Podobnie został rozstrzygnięty spór z Ferrero.
Reklama

Kapsułki kawy Nescafé Dolce Gusto i batoniki Lion zniknęły na jakiś czas ze sklepów Colruyt. Nestlé chciało podnieść ceny, aby zrekompensować wzrost cen surowców, transportu i energii. Jednak lider rynku Colruyt stawił opór i konflikt się pogłębił.

Teraz gazeta Het Nieuwsblad donosi, że spór został rozwiązany i że pierwsze ciężarówki już dostarczają towary do centrów dystrybucyjnych Colruyt.

Detalista komentuje: „Obecnie prowadzimy coroczne negocjacje cenowe z Nestlé. Odbywają się one w konstruktywny sposób, a produkty Nestlé będą ponownie dostępne w naszym sklepie".

Otwarty konflikt

Dwa tygodnie temu podobny spór między Nestlé a Albertem Heijnem przerodził się w otwarty konflikt. Według holenderskiego supermarketu szwajcarski gigant spożywczy chciał podnieść ceny o 20%. Międzynarodowy koncern zaprzeczył tym twierdzeniom i powiedział, że podwyżki cen zostaną ograniczone do 10%. Spór ten nie został jeszcze rozwiązany, a produkty Nestlé pozostają niedostępne w Albert Heijn.

Colruyt porozumiał się również zamknął z producentem Nutelli firmą Ferrero. 

Supermarkety obawiają się, że niektórzy producenci wykorzystują wysoką inflację, aby przeforsować dodatkowe podwyżki cen. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum