Copa-Cogeca: europejscy rolnicy sceptyczni ws. etykietowania produktów zwierzęcych
Europejscy hodowcy mają wątpliwości co do propozycji Komisji Europejskiej ws. etykietowania produktów zwierzęcych - wskazuje unijna organizacja Copa-Cogeca. Trzeba wypracować wspólne stanowisko w tej sprawie, by KE wzięła pod uwagę głos rolników - dodaje.
Komisja Europejska w nowej Wspólnej Polityce Rolnej, w ramach strategii "od pola do stołu", proponuje ujednolicone i obowiązkowe umieszczanie informacji o wartości odżywczej. Chce też opracować zakres etykietowania zrównoważonej żywności, obejmujące aspekty odżywcze, klimatyczne, środowiskowe i społeczne produktów spożywczych. Etykietowanie żywności ma skłonić konsumentów do wyboru zdrowej i zrównoważonej żywności.
"Europejscy hodowcy mają wiele wątpliwości i pytań do nowego pomysłu KE i podkreślają, że niezbędne jest wypracowanie wspólnego stanowiska w tej sprawie tak, aby głos rolników był wzięty pod uwagę przez Komisję Europejską" - poinformowała Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych, która jest członkiem organizacji Copa-Cogeca.
"Podczas spotkania przewodniczących grup roboczych Copa-Cogeca związanych z hodowlą zwierząt, jego uczestnicy zwrócili uwagę na fakt, że nowe przepisy muszą być oparte na obiektywnej wiedzy naukowej, która uwzględnia warunki prowadzenia hodowli, a nie na emocjonalnych argumentach aktywistów pro-zwierzęcych naciskających KE na różne czasami nieracjonalne rozwiązania" - czytamy w komunikacie.
Zdaniem tej organizacji, oznaczenia dobrostanu zwierząt na etykietach muszą być czytelne po to, aby zachęcić konsumentów do płacenia więcej za żywność wyprodukowaną w wyższych standardach dobrostanowych. Takie rozwiązania dotyczące dodatkowego etykietowania są popierane przez Niemcy, które sprawują teraz prezydencję w UE.
Każdy nowy system etykietowania żywności łączy się z nowymi kontrolami i kosztami dla hodowców zwierząt. Nie widzimy potrzeby, aby gospodarstwa ponosiły dodatkowe koszty kontroli podstawowych standardów dobrostanu zwierząt. Koszty produkcji są i tak już wysokie. Do tych kontroli w zupełności wystarczą tradycyjne wizyty państwowych służb weterynaryjnych - przekonywał podczas spotkania ekspert Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych oraz wiceprzewodniczący grupy roboczej "Zdrowie i dobrostan zwierząt" Copa-Cogeca Adam Drosio, cytowany w komunikacie.
Hodowcy zwierząt zwracali uwagę, że oznaczenia na etykietach dotyczące dobrostanu zwierząt powinny być jednoznaczne i czytelne dla przeciętnego konsumenta. "Jeśli chodzi o jaja, to mamy już proste i skuteczne oznakowanie, gdzie każdy konsument wie, że +zerówki+ są z chowu ekologicznego, a +trojki+ z chowu klatkowego" - zaznaczyła wiceprzewodnicząca grupy roboczej "Jaja i drób" Copa-Cogeca Anna Zubków z Polskiego Związku Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 18:34 Zakopane: Mimo zakazów otworzyła się największa na Krupówkach restauracja
- 18:24 Prezydent: Rozumiem zniecierpliwienie ludzi obostrzeniami, ale przepisy...
- 18:14 KiK w 2020 otworzył 56 sklepów i ma podobne plany na ten rok
- 16:40 Rok 2021 przyniesie dalszy rozwój sieci 5G i internetu rzeczy
- 12:21 KOWR promuje za granicą polską żywność pomimo pandemii
- 11:13 Badanie: Ponad 65 proc. przedsiębiorców uważa, że pandemia trwale zmieni...
- 10:07 Wartość banknotów w Polsce w ciągu dekady potroiła się
- Sb 14:50 Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.