PARTNERZY PORTALU

Coraz mniej łowców okazji. Pandemia zniechęciła Polaków do zakupów

Autor: MK 20 kwietnia 2021 09:06

Coraz mniej łowców okazji. Pandemia zniechęciła Polaków do zakupów 43 proc. Polaków deklaruje, że są gotowi kupić rzecz, której w danej chwili nie potrzebują, fot. shutterstock

Spadła liczba Polaków, którzy czują się bezpiecznie podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Przybyło za to tych, którzy wolą zapłacić za dostawę sprawunków do domu - wynika z najnowszych danych Deloitte.

Sporo, bo aż o 10 p.p, przybyło także nad Wisłą konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech miesięcy zamierzają ograniczyć korzystanie z komunikacji publicznej, będącej często głównym środkiem transportu do biura.

– Prawie połowa z nas niepokoi się o utrzymanie pracy. W ciągu miesiąca takich odpowiedzi przybyło o 3 p.p. 49 proc. to drugi wynik w Europie po Hiszpanii, gdzie utraty zatrudnienia obawia się dokładnie połowa zapytanych przez nas mieszkańców tego kraju. Dla porównania we Francji i Niemczech odpowiadała tak jedna czwarta respondentów – mówi John Guziak, partner, lider ds. kapitału ludzkiego w Deloitte Polska.

Tylko 16 proc. Polaków nie ma obaw związanych ze stanem swoich oszczędności, a 14 proc. nie martwi się o spłatę kredytów i o ile o 3 p.p. ubyło konsumentów, którzy martwią się stanem swoich oszczędności (61 proc.), o tyle nieco wzrosła w ciągu miesiąca liczba Polaków, dla których spłata zadłużenia jest powodem do niepokoju (63 proc.). – Większe niż przed miesiącem są także niepokoje dotyczące bieżącej sytuacji finansowej. 30 proc. z nas obawia się problemów z uregulowaniem nadchodzących płatności. W Europie wyprzedzają nas w tym jedynie konsumenci w Hiszpanii. Z 33 do 37 proc. wzrosła też liczba Polaków, którzy wolą odłożyć w czasie większe zakupy – podobnie jak we Francji i wspomnianej Hiszpanii. Z krajów europejskich najczęściej odpowiadali tak Włosi. Z większymi wydatkami wstrzymuje się aż 46 proc. z nich – mówi Przemysław Szczygielski, partner, lider sektora finansowego w Deloitte Polska.

Okazje już nie dla nas

W listopadzie, kiedy indeks niepokoju wyniósł nad Wisłą 34 proc. i był najwyższy ze wszystkich badanych krajów, aż o 9 p.p. wzrosła także liczba polskich konsumentów, którzy przyznawali, że kupują na zapas. Po ponad roku pandemii widać wyraźnie mniejsze obawy o stan zaopatrzenia sklepów i spowolnienie tego trendu. Osób, które kupują więcej niż są w stanie zużyć na bieżąco przybyło o zaledwie 1 p.p. w ciągu miesiąca i stanowią obecnie 42 proc. przebadanych konsumentów – tyle samo co w Wielkiej Brytanii. W Europie nieznacznie wyprzedzają nas tylko Włosi (43 proc.).


  • free 2021-04-20 14:09:03

    Normals ma rację, to bieda i niewolnik plus, kierunek obrany przez globalistów, nie ma się co oszukiwać, psychopaci realizują barbarzyńskie plany...

  • Normals 2021-04-20 09:40:54

    To nie pandemia zniechęca do zakupów. Ludzie mają coraz mniej pieniędzy. Ceny wielu produktów idą w górę. Materiały budowlane jak stal , cement , styropian poszły o 30 procent z tego ten ostatni w wersji premium, czyli szarej jest praktycznie niedostępny. Jedzenie również. Ciche podwyżki usług... Biedniejemy na potęgę. To nie zniechęcanie, to zmiana wachlarza wydatków i ograniczenie potrzeb półki premium.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10775
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.