PARTNER PORTALU

Coraz mniej łowców okazji. Pandemia zniechęciła Polaków do zakupów

Autor: MK 20 kwietnia 2021 09:06

Coraz mniej łowców okazji. Pandemia zniechęciła Polaków do zakupów 43 proc. Polaków deklaruje, że są gotowi kupić rzecz, której w danej chwili nie potrzebują, fot. shutterstock

Spadła liczba Polaków, którzy czują się bezpiecznie podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Przybyło za to tych, którzy wolą zapłacić za dostawę sprawunków do domu - wynika z najnowszych danych Deloitte.

O 4 p.p. spadła liczba tzw. łowców okazji. 43 proc. Polaków deklaruje, że są gotowi kupić rzecz, której w danej chwili nie potrzebują, jeśli trafią na atrakcyjną cenę. To najmniej w historii badania. Dla porównania odpowiedziało tak 48 proc. Niemców i ponad połowa Irlandczyków, a więc mieszkańców krajów zamożniejszych niż Polska. Najnowsza fala badania pokazuje też, że na mniej więcej stałym poziomie utrzymuje się liczba rodzimych konsumentów, którzy chętniej kupują od lokalnych producentów (48 proc.) i od firm, które dobrze zareagowały na kryzys wywołany pandemią (35 proc.).

W sytuacji zwiększonych obaw o bezpieczeństwo zdrowia własnego oraz bliskich osób sprawdza się i zyskuje na popularności tzw. trend convenience. Za dodatkowe wygody podczas zakupów jest gotowa dodatkowo płacić jedna trzecia z nas. – Wciąż duża liczba zachorowań i ryzyko zakażenia wirusem sprawia, że wolimy zapłacić więcej za dostawę, ale cieszyć się z zakupów dostarczonych pod drzwi, niż ryzykować swoim bezpieczeństwem i iść lub jechać do sklepu. Podobnie myśli 36 proc. Niemców oraz 32 proc. Francuzów i Włochów – podsumowuje Michał Tokarski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • free 2021-04-20 14:09:03

    Normals ma rację, to bieda i niewolnik plus, kierunek obrany przez globalistów, nie ma się co oszukiwać, psychopaci realizują barbarzyńskie plany...

  • Normals 2021-04-20 09:40:54

    To nie pandemia zniechęca do zakupów. Ludzie mają coraz mniej pieniędzy. Ceny wielu produktów idą w górę. Materiały budowlane jak stal , cement , styropian poszły o 30 procent z tego ten ostatni w wersji premium, czyli szarej jest praktycznie niedostępny. Jedzenie również. Ciche podwyżki usług... Biedniejemy na potęgę. To nie zniechęcanie, to zmiana wachlarza wydatków i ograniczenie potrzeb półki premium.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,69

  • Śr

    2,80

  • Min

    1,95

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.