COVID-19 nie zaszkodził Biedronce. W I kw. wzrost sprzedaży lfl o 11,1 proc.

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2020 19:48

COVID-19 nie zaszkodził Biedronce. W I kw. wzrost sprzedaży lfl o 11,1 proc. W kwietniu sprzedaż w Biedronce liczona w złotych wzrosła o 6,5 proc. Fot. materiały prasowe

Właściciel sieci Biedronka, firma Jeronimo Martins, opublikowała raport za pierwszy kwartał 2020 roku. Cała grupa uzyskała sprzedaż na poziomie 4,7 mld euro, o 11 proc. wyższym rdr, przy wzroście lfl o 9,5 proc. Sprzedaż sieci Biedronka wyniosła 3,3 mld euro i była wyższa rok do roku o 12,6 proc. oraz o 11,1 proc. licząc lfl. Wzrost sprzedaży Biedronki liczony w złotych wyniósł 13,2 proc.

Spółka podała, że w samym miesiącu kwietniu, w którym obowiązywały już ograniczenia maksymalnej liczby klientów na sklep, sprzedaż w Biedronce (liczona w walucie lokalnej) odnotowała wzrost o 6,5 proc., licząc do kwietnia 2019 r.

Natomiast w ciągu ostatnich dwóch tygodni marca sprzedaż w Biedronce spadła. Jako powód spółka wskazuje, iż był to początkowy okres obowiązywania ograniczeń w przemieszczaniu się, a także fakt, iż podczas wcześniejszych zakupów konsumenci poczynili spore zapasy.

– Tegoroczna Wielkanoc znacznie różniła się od tej z 2019 roku, a rodziny podczas świąt były rozdzielone ze względu na blokady w przemieszczaniu się, jednak nie miało to znaczącego wpływu na sprzedaż w naszych głównych sieciach handlowych – czytamy w komunikacie Jeronimo Martins.

Biedronka odnotowała zysk EBITDA w wysokości 277 mln euro, co stanowi wzrost o 6,5 proc. (+ 7,1 proc. przy stałym kursie wymiany) mimo tego, że w I kwartale, zgodnie z planem przeprowadzono przegląd wzrostu wynagrodzeń. Marża EBITDA zmniejszyła się do 8,5 proc., z 9 proc. rok wcześniej. Zdaniem spółki, zmniejszenie marży EBITDA odzwierciedla głównie wpływ pandemii COVID-19 na koszty operacyjne.

- Biedronka nadal koncentrowała się na oferowaniu asortymentu wysokiej jakości po niskich cenach oraz na utrzymaniu dobrej dynamiki promocyjnej, będąc obecnie najbardziej odpornym biznesem Grupy – napisało Jeronimo Martins w raporcie.

Na koniec I kwartału 2020 roku w ramach sieci Biedronka funkcjonowało 3.010 sklepów, o 8 więcej niż na koniec 2019 roku. Na zwiększenie sieci sklepów złożyło się otwarcie 11 marketów i zamknięcie 3 placówek.

Inwestycje w sieć Biedronka w I kwartale wyniosły 34 mln euro i stanowiły 37 proc. wszystkich wydatków inwestycyjnych w grupie Jeronimo Martins.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6798
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.