PARTNERZY PORTALU

Covid wzmocnił największe światowe marki FMCG

Autor: MW, dlahandlu.pl 22 maja 2021 11:43

Covid wzmocnił największe światowe marki FMCG Coca-Cola jest najchętniej kupowaną w internecie marką FMCG, fot. unsplash.com

Jak pokazuje badanie Kantar Worldpanel, wpływ kryzysu związanego z wybuchem pandemii koronawirusa był głęboki. W latach 2017, 2018 i 2019 wzrost wolumenu w branży FMCG spadał do około 2 do 3 proc. rocznie. Ale rok 2020 przyniósł niezwykłe odrodzenie z 10-proc. wzrostem. W rezultacie 29 z 50 największych światowych marek odnotowało wzrost w segmencie konsumpcji domowej w 2020 r.

  • Co roku badacze Kantar Worldpanel publikują listę 50 najpopularniejszych światowych marek
  • W dziewiątej edycji badania Brand Footprint zbadali 23 500 marek na 54 rynkach, reprezentujących 73 proc. światowej populacji i 89 proc. globalnego produktu krajowego brutto
  • W przypadku każdej marki zbadali, ile rodzin kupiło ją na całym świecie i jak często

Penetracja jako siła napędowa wzrostu

88 proc. zwycięskich marek odniosło sukces, przyciągając więcej kupujących. W 2019 roku było to 84 proc. Penetracja pozostaje najważniejszym motorem wzrostu. Badanie wykazało również, że duże marki (z globalną penetracją wynoszącą ponad 30 proc.) rosły silniej, co wskazuje, że podczas pandemii kupujący wracali do marek, które znali najlepiej. Efekt ten jest jeszcze bardziej widoczny w internecie: e-commerce sprzyja głównie dużym, znanym markom.

Szczyt światowych list marek jest stosunkowo stabilny. W ciągu ostatnich pięciu lat 44 marki utrzymały swoją pozycję w pierwszej 50. Dziewięć marek utrzymało swoje miejsce w pierwszej dziesiątce. W tym roku w pierwszej pięćdziesiątce znalazł się tylko jeden nowicjusz: American Campbell's. Cztery marki awansowały o dziesięć lub więcej miejsc w ciągu ostatnich pięciu lat: Brooke Bond, Close-Up, Dettol i Vim. Od tamtej pory tylko trzy marki z pierwszej pięćdziesiątki w 2013 roku rosły każdego roku: Dove, Vim i Dettol.

Koronakryzys kreuje liderów

Coca-Cola i Colgate nadal przewodzą pierwszej dziesiątce światowych marek, ale w tym roku Maggi musiała ustąpić miejsca Lifebuoy, marce mydła do rąk od koncernu Unilever. Dettol, Lifebuoy i Vim to najwięksi zwycięzcy czasu lockdownu: zanotowali największy wzrost penetracji na całym świecie w zeszłym roku, a w zeszłym roku Dettol odnotował największy wzrost penetracji w historii. Marka przyciągnęła 69 milionów nowych konsumentów. Związek z pandemią Covid jest tu bezdyskusyjny. Maggi, Oreo i Heinz również odnotowali znaczny wzrost, podobnie jak marki Palmolive, Lay's, Barilla i Coca-Cola. Coca-Cola to także najpopularniejsza marka w internecie. 

Marki FMCG najczęściej kupowane online, Źródło: Kantar
Marki FMCG najczęściej kupowane online, Źródło: Kantar

Top 25 marek FMCG, źródło: Kantar, Gfk, IRI
Top 25 marek FMCG, źródło: Kantar, Gfk, IRI

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11388
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,36

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.