PARTNER PORTALU

Cresa: W Polsce galerie handlowe przeważają nad parkami oraz ulicami handlowymi

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2018 09:54

Charakterystyką polskiego rynku jest bardzo duża przewaga galerii handlowych nad parkami oraz ulicami handlowymi. Może być to zaskoczeniem dla spółek działających na terenie Europy Zachodniej, ale także przedsiębiorstw z innych krajów naszej części Europy - mówi Szymon Łukasik, dyrektor działu reprezentacji najemców handlowych w Cresa Polska.

Nawet najdroższa ulica handlowa w Polsce, Nowy Świat, nie spełnia wielu warunków wymaganych przez najemców w tego typu lokalizacjach. Budynki nie są dość nowoczesne lub odpowiednio utrzymane, a potencjalny najemca musi zmierzyć się z wieloma wyzwaniami prawnymi, w szczególności dotyczącymi własności samych kamienic.

Marki elitarne, ze względu na wizerunek firmy, preferują lokalizacje przy ulicach handlowych. Ponieważ w Polsce nie znajdują odpowiednich nieruchomości część z nich w ogóle nie wchodzi na nasz rynek. Dlatego segment marek luksusowych jest u nas bardzo ograniczony.

Natomiast dla przedsiębiorstw oferujących produkt masowy, które celują w galerie handlowe, Polska jest rynkiem bardzo obiecującym. 

Udzielanie franczyzy jest jednym z popularnych i stosunkowo bezpiecznych sposobów wejścia na polski rynek. Franczyzodawca rezygnuje w takiej sytuacji z potencjalnie wyższych zysków, które mógłby osiągnąć budując własną sieć sprzedaży. Dzieląc się nimi z franczyzobiorcami przerzuca na nich znaczną część ryzyka, ale też zyskuje pewność, że sprzedażą jego produktów zajmą się osoby doświadczone na polskim rynku i znające jego specyfikę. Marka staje się rozpoznawalna, a poszczególne sklepy rywalizują między sobą bez szkody dla franczyzodawcy, który może w przyszłości wykorzystać zdobyte doświadczenie w celu zbudowania własnej sieci dystrybucji.

Odmienność polskiego i macierzystego rynku skłania niekiedy zagranicznego franczyzodawcę do wybrania masterfranczyzobiorcy, a więc spółki lokalnej, która nie tylko otrzyma franczyzę, ale też prawo do udzielania jej innym podmiotom w Polsce. Sieć dystrybucji staje się w takiej sytuacji zależna od franczyzodawcy jedynie w ograniczonym stopniu.

W obu przypadkach sieć nie należy do franczyzodawcy. Spółki chcące mieć pełną kontrolę nad sprzedażą własnych produktów mogą więc celowo rezygnować z tego rozwiązania.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9269

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.