PARTNER PORTALU

Cristiano Ronaldo zatrząsł rynkiem marketingu. Co dalej z klasycznym sponsoringiem?

www.portalspozywczy.pl 17 czerwca 2021 09:39

- Wydarzenie z udziałem Cristiano Ronaldo i Coca-Coli pokazuje, że dzisiejszych czasach sponsoring w formie tytularnej czy product placementu często nie jest najlepszym rozwiązaniem - oceniają eksperci z 38 Content Communication.

Cristiano Ronaldo w trakcie konferencji prasowej drużyny Portugalii podczas Euro 2020 odstawił stojące przed nim butelki Coca-Coli i zaapelował, by pić wodę zamiast słodkiego napoju jednego ze sponsorów mistrzostw.

Na pytanie dziennikarzy, dlaczego gwiazda piłki nożnej odstawiła butelki z Coca-Colą, Cristiano odpowiedział krótko: "Pijcie wodę!", po czym ustawił obok siebie butelkę z tym napojem.

Martyna Solińska, Corporate PR & Strategy Director, 38 Content Communication ocenia, że sytuacja długofalowo nie będzie miała wpływu ani na wizerunek piłkarza ani marki, choć w tym przypadku obie strony to prawdziwi giganci.

- Wystąpienie Ronaldo miało charakter spontaniczny, nie był to oficjalny i zamierzony „statement” piłkarza. Fakt ten potwierdza reakcja amerykańskiej spółki, bowiem w wyważonym oświadczeniu mowa jest m.in. o prawie do własnych preferencji dotyczących napojów. Natomiast rzecznik Euro podkreśla, że zawodnicy mają do dyspozycji na konferencjach także wodę oprócz różnych wariantów napojów koncernu. W ten sam sposób oceniam sytuację z turnieju dotyczącą reprezentanta Francji – Paul Pogba wykonał podobny gest w stosunku do oficjalnego piwa Euro2020. Oba wydarzenia będą więc jednak finalnie miały charakter anegdotyczny, choć istnieje ryzyko, że mogą przerodzić się w trend niebezpieczny dla tego typu klasycznego product placementu - dodaje.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    4,75

  • Min

    4,06

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.