Cydry przegrywają z piwem
Obiecanej przed rokiem zerowej stawki akcyzy dla cydrów nie będzie, póki Komisja Europejska nie dokończy dyrektywy - podaje Rzeczpospolita.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Polscy konsumenci kupili w 2018 r. cydr o wartości 53,5 mln zł, o ponad 10 proc. mniej niż w porównywalnym okresie ub.r. – obliczył Nielsen. Nie pomogło nawet słoneczne lato, które zwykle wspiera sprzedaż i w tym roku przyczyniło się do sukcesu producentów piwa.
Cydry przegrywają z konkurencją, m.in. z piwem z dodatkiem soku jabłkowego. – Piwo korzysta z dobrodziejstwa reklamy i niższej stawki akcyzy, w takim układzie my zawsze przegramy w konkurencji z nimi – mówi „Rzeczpospolitej" Grzegorz Bartol, wiceprezes zarządu firmy Bartex. – Zerowa stawka jest jedynym dobrym kierunkiem, obniżona stawka akcyzy mocno poprawiła sprzedaż piw regionalnych – dodaje.
Czytaj więcej w Rzeczpospolitej
Reklama