Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Cydry przegrywają z piwem

Obiecanej przed rokiem zerowej stawki akcyzy dla cydrów nie będzie, póki Komisja Europejska nie dokończy dyrektywy - podaje Rzeczpospolita.
Reklama

Polscy konsumenci kupili w 2018 r. cydr o wartości 53,5 mln zł, o ponad 10 proc. mniej niż w porównywalnym okresie ub.r. – obliczył Nielsen. Nie pomogło nawet słoneczne lato, które zwykle wspiera sprzedaż i w tym roku przyczyniło się do sukcesu producentów piwa.

Cydry przegrywają z konkurencją, m.in. z piwem z dodatkiem soku jabłkowego. – Piwo korzysta z dobrodziejstwa reklamy i niższej stawki akcyzy, w takim układzie my zawsze przegramy w konkurencji z nimi – mówi „Rzeczpospolitej" Grzegorz Bartol, wiceprezes zarządu firmy Bartex. – Zerowa stawka jest jedynym dobrym kierunkiem, obniżona stawka akcyzy mocno poprawiła sprzedaż piw regionalnych – dodaje.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum