Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Czego firmy oczekują od influencerów?

Im bardziej wiarygodni influencerzy reprezentują firmę, tym więcej przyciągają obserwujących i generują większe zyski dla firmy. Już nie reklamy telewizyjne i radiowe rządzą branżą marketingu, ale influencer marketing.
Reklama

Jeden człowiek przynosi globalnej korporacji około 250 milionów euro zysku. To, co brzmi fantastycznie , stało się rzeczywistością w przypadku Kanye Westa i Adidasa . Są to niebagatelne kwoty, gdy spojrzymy, że jedyną dźwignią tego handlu jest jedna osoba. Siła wizerunku, zbudowany autorytet i autentyczność generują ogromny popyt na rynku, budując bazę klientów w miejscu, które jest najbliższe młodszym pokoleniom - w social mediach. 

 

Siła internetowych gwiazd, które śledzą miliony na Instagramie i TikToku jest ogromna. Od 2017 roku wielkość rynku reklamy influencerów wzrosła prawie pięciokrotnie, osiągając obecnie 27 miliardów dolarów. Za pięć lat powinno to być ponad 50 miliardów. 

Czego oczekują firmy od influencer marketingu?

Aldi twierdzi, że współpracuje z influencerami od 2019 roku. Celem, który postawiła firma gwiazdą social mediów, było dotarcie do grup docelowych, takich jak pokolenie Y i pokolenie Z. 

Zalando skorzystało z pomocy influencerów, aby zbudować swoją pozycję w e-commerce i rozpropagować swoje działania na Instagramie, Tik-Toku i YouTube. 

 

Popularność social mediów jest ogromna i tylko nieliczni są wyłączeni z życia online. Nie dziwi więc fakt, że firmy, których produkt ukierunkowany jest do dużej ilości nastolatków i pokolenia młodych dorosłych, jest bombardowane influencer marketingiem. Jest to siła współczesnej reklamy. 

W jednym z wywiadów dla WirtschaftsWoche, sieć drogerii Rossmann skomentowała, że influencer marketing nie może być tylko środkiem przekazu zorientowanym wyłącznie na sprzedaż. Influencerzy powinni pamiętać o tym, że mogą oni zawierać głos w ważnych sprawach i wypowiadać ważne kwestie. 

Co czyni dobrego twórcę internetowego?

Najpopularniejsze słowo w marketingu to autentyczność. Jednak twarda waluta to zasięg influencerów. Odnosi się do tego producent samochodów Porsche: „Pasja to podstawa autentycznej komunikacji. Czy trzeba być kierowcą Porsche, aby autentycznie reklamować markę?  - Nie, ale bycie fanem motoryzacji, to fundament realnego influencer marketingu".

Reputacja, rzetelność i kreatywność są również ważne dla wielu firm. Jak poinformowało Zalando: "współpracujemy z lokalnymi influencerami, którzy nie tylko reprezentują własną kulturę, ale także podzielają wartości naszej firmy, takie jak różnorodność i integracja". 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum