Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Czego Polacy dowiedzieli się o sobie w czasie lockdownu?

Jesteśmy inni niż jeszcze w lutym tego roku. Koronawirus zmienił wiele, nie tylko w kontekście globalnym, ale zmienił nas indywidualnie. Wiemy, że możemy więcej zrobić online, doceniliśmy czas spędzany z rodziną, odkryliśmy nowe hobby, ale też boimy się tego, co przyniesie przyszłość. Nasze postawy, plany i obawy we wspólnym badaniu sprawdziły 24/7Communication i OpinionWay Polska.
Reklama

Co do tego, że koronawirus potężnie zatrząsł światem jaki znamy, nie ma najmniejszych wątpliwości. Z dnia na dzień zostaliśmy zamknięci w domach, wszyscy – firmy, sklepy, gospodarstwa domowe – funkcjonowali w trybie kryzysowym. Nikt nie dostał instrukcji obsługi. Lockdown zweryfikował nasze postawy, zmienił zachowania, przyspieszył niektóre procesy. Jak dokładnie poradziliśmy sobie z kryzysem? Jacy chcemy być w tej nowej rzeczywistości? 

- COVID-19 to kryzys, jakiego nie doświadczyliśmy w ciągu ostatnich 50 lat. Dotyczy praktycznie wszystkich aspektów naszego życia i wpłynie na stałe na naszą pracę, życie, edukację, transport i przemieszczanie się, opiekę zdrowotną, czas wolny, kulturę i handel. Wiedza o zmianach, jakie spowodował w życiu osobistym ludzi i ich wpływie na nasze życie w nadchodzącym roku jest kluczowa. Zrozumienie emocji, opinii i punktów widzenia pomoże lepiej zaspokoić potrzeby konsumentów w 2021 roku – zachęca do lektury raportu Dirk Aarts, Managing Partner w 24/7Communication.

 A więc jacy będziemy? Co w nas zostanie na dłużej? Niech mówią liczby!

Oto, podzielone na kategorie, top 10 zachowań, które z nami zostaną:

· Wiemy, że możemy więcej rzeczy robić online:

o   59% badanych będzie korzystało z usług bankowych online,

o   39% będzie korzystało z mediów społecznościowych,

o   aż 37% będzie kupowało produkty niespożywcze przez Internet.

· Jesteśmy bardziej rodzinni:

o    połowa z nas chce spędzać więcej czasu ze swoimi dziećmi,

o   50% badanych wybierze posiłek ugotowany samodzielnie zamiast chodzenia do restauracji,

o   47% chce po pandemii regularnie dzwonić i utrzymywać kontakt z rodziną.

· Boimy się (41% badanych jest dość zaniepokojonych sytuacją, a 29% bardzo się niepokoi):

o   36% badanych chce oszczędzać na ciężkie czasy,

o   34% będzie zachowywało dystans społeczny podczas rozmowy,

o   aż co trzeci badany chce w przyszłości odwiedzać tylko to miejsca, które zapewniają środki bezpieczeństwa oraz zakładać maseczkę przy wychodzeniu z domu.

- Kryzys zdrowotny i ekonomiczny mocno wpływają na zbiorową wyobraźnię oraz zachowania konsumentów, obywateli i pracowników, a także grona decydentów. Niektóre zachowania są częścią tendencji istniejących już przed kryzysem, które uległy przyspieszeniu, inne spowolniły lub zostały całkowicie wyhamowane przez obecną sytuację. Badanie, które wspólnie przygotowaliśmy jest usystematyzowanym przeglądem zachowań i spostrzeżeń Polaków w dobie kryzysu oraz rzuca światło na nadchodzącą dynamikę. – tłumaczy Nicolas Curtelin, General Manager w OpinionWay Polska).

W badaniu wyodrębnione i przeanalizowane zostały kluczowe obszary naszego życia, czyli: zdrowie i bezpieczeństwo, relacje międzyludzkie, zwyczaje konsumenckie i finanse, środowisko, rozrywka, praca i edukacja. Interesujące informacje dotyczą między innymi naszego podejścia do pracy zdalnej – był to trend od lat wzrostowy, pandemia wymusiła bardzo szybkie dostosowanie i akceptację nowych warunków gry. Co trzeci ankietowany przyznaje, że od początku kryzysu więcej pracuje zdalnie, a 36% deklaruje, że częściej korzysta z aplikacji dedykowanych spotkaniom służbowym online. Choć zauważyliśmy, że oszczędziliśmy czas i pieniądze nie jeżdżąc każdego dnia do biura, to ciekawostką jest fakt, że tylko 24% ankietowanych chce po pandemii nadal pracować zdalnie. Taki sam odsetek ankietowanych planuje korzystać z aplikacji do spotkań video online w celach zawodowych. Lektura danych i wniosków w poszczególnych częściach pokazuje co się zmieniło na lepsze, ale też co zaniedbaliśmy (jedynie 15% badanych przywiązywało podczas pandemii większą wagę do sortowania i ograniczania liczby odpadów, ale aż 53% planuje poprawę po pandemii, 47% uznało, że jest to dla nich bardzo ważne).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum