Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Czeka nas rok fuzji i przejeć w branży spożywczej

Jak przewiduje Michał Koleśnikow, ekonomista Banku BGŻ, przyszły rok będzie dla polskich firm z sektora przetwórstwa żywności lepszy od 2014 r. Wynika to z oznak ożywienia gospodarczego w kraju, dobrych nastrojów konsumenckich, sprzyjającego eksporterom kursu euro i dolara oraz z niższych niż przed rokiem cen wielu surowców rolnych - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Reklama
W minionych latach głównym motorem rozwoju branży spożywczej był eksport. Embargo rosyjskie co prawda negatywnie wpłynie na tempo wzrostu sprzedaży zagranicznej, jednak nie doprowadzi do jej załamania. Mimo wszystko, niektóre firmy wypadną w przyszłym roku gorzej, niż roku bieżącym. Będą to głównie producenci owoców i warzyw, spółki mięsne oraz zakłady mleczarskie.

Jak mówi "Rzeczpospolitej" Tomasz Starzyk z Bisnode Polska, część firm działających w tych obszarach może upaść. W 2015 r. zwiększy się również liczba przejęć i fuzji w branży.

W 2015 r. spodziewać można się nie tylko większej liczby transakcji na rynku spożywczym, lecz także zmiany ich charakteru. W miejsce prostych przejęć zakładów czy marek, coraz częściej będzie dochodzić do transakcji biorących pod uwagę konkretną synergię - prognozuje w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.