PARTNER PORTALU

Czekolada, ciasteczka, chipsy, wino - te kategorie rosną w kryzysie

www.portalspozywczy.pl 3 listopada 2020 15:00

Czekolada, ciasteczka, chipsy, wino - to kategorie, które określamy mianem zwycięzców koronakryzysu. W pierwszej fazie lockdownu zanotowały znaczący wzrost - mówiła Ewa Sech, dyrektor działu badań specjalnych, GfK podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu w ramach debaty pt. "Towary „pożądania” podczas koronakryzysu (słodycze, przekąski, alkohole)".

W pierwszej fazie kryzysu mieliśmy do czynienia z falą paniki, czyli kupowano podstawowe produkty, jak mąka, ryż, makarony czy papier toaletowy i artykuły higieniczne. Jednak nie tylko.

- Zostaliśmy w domu i liczyły się małe przyjemności. Byliśmy bardziej pobłażliwi dla siebie - dodała Ewa Sech.

I tak, wydatki na czekolady w tabliczkach znacząco wzrosły w drugiej połowie marca br., aż o 40-60 proc. rdr w różnych krajach europejskich. Podobnie było w kategorii wino. W Polsce, W Niemczech, Rosji czy Włoszech te wydatki wzrosły o 1/5. Wino musujące nie cieszyło się jednak takim powodzeniem. Pierwszy tydzień lockdownu pokazał spadek wydatków na tę kategorię. 

- Czekolada, ciasteczka, chipsy, wino - to kategorie, które określamy mianem zwycięzców. W pierwszej fazie lockdownu zanotowały znaczący wzrost. W związku z zamknięciem w domu konsumenci chcieli uprzyjemnić sobie ten czas. Kategorie przyjemnościowe zyskały średnio- i długoterminowo - mówiła Ewa Sech.

Jak dodała, wyniki badania w 13 krajach europejskich pokazały, że dla 80 proc. Europejczyków ważne było, żeby się "rozpieszczać" i dali temu wyraz w czasie pandemii. 

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7428

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.