Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Czerwona Torebka z zyskiem dzięki sprzedaży sieci Małpka Express

W pierwszym półroczu 2015 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka wyniosły 67,5 mln zł w porównaniu do 57,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o prawie 10 mln zł, czyli o 17 proc. Obniżenie kosztów oraz sprzedaż projektów handlowych związanych z handlem tradycyjnym, pozwoliły na osiągnięcie zysku netto na poziomie 37,3 mln zł - podała spółka.
Reklama

- Wynik finansowy pierwszego półrocza to efekt sprzedaży przede wszystkim spółek zależnych tj. Małpki i Dyskontu. Jednocześnie zarząd cały czas optymalizuje koszty funkcjonowania Grupy biorąc pod uwagę jej obecną aktywność, skoncentrowaną głównie na segmencie nieruchomości oraz działalności e-commerce pod marką Merlin – powiedział Maciej Szturemski, prezes zarządu.

Koszty ogólnego zarządu zostały obniżone o 32  proc., koszty handlowe o prawie 60 proc. czego wynikiem było zmniejszenie się straty na sprzedaży o ponad 40 proc. 

Strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła 11,3 mln zł, a sprzedaż projektów convenience i dyskontowego pozwoliły osiągnąć zysk netto na poziomie 37,3 mln zł.

Mimo sprzedaży projektów i obniżenia sumy bilansowej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o prawie 20 proc. wartość sumy bilansowej ponad 861,8 mln zł. Grupa zachowuje bezpieczną strukturę finansowania - 76 proc. stanowi kapitał własny, a 24 proc. zobowiązania co stanowi poprawę w stosunku do półrocza roku 2014 kiedy kapitał własny stanowił 66 proc. wartości sumy bilansowej, a zobowiązania 33 proc.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum